poniedziałek, 30 stycznia 2017

MotoGP: Wywiad z Mike Leitnerem

Wasz kierowca testowy, jeździł po torze Sepang. Co sprawdzał?

"   W pierwszym dniu musieliśmy przerwać testy dwie godziny wcześniej, ponieważ miał 39 stopni gorączki. Ale nie straciliśmy dużo, bo i tak zaczął padać deszcz. Następnego dnia był pierwszy na torze i wziął leki. Rozważaliśmy, czy powinien wyjeżdżać na tor. Ostatecznie pojawił się na torze, choć w centrum medycznym dowiedzieliśmy się, że ma 38 stopni gorączki."

Mika Kallio testował nową ramę stalową? 

"   Zasadniczo, w tej chwili bierzemy pod uwagę trzy pomysły z których korzystamy, ale w różnych kombinacjach. Dzięki niemu przetestowaliśmy cały ten materiał, Mika był świetny i bardzo nam pomógł. Teraz możemy zacząć normalne przygotowania, ponieważ Pol Espargaro, do tej pory na motocyklu KTM jeździł tylko przez dwa dni w Walencji. Teraz mamy już jakieś dane."

Jak skrytykowali podwozie nowi zawodnicy? Czy sztywność podwozia musi być zmieniona?

"   Motocykl ma wiele pozytywnych cech. Pol i Bradley nieco krytykowali zwrotność motocykla, musi ona być lepsza. Stabilność podczas hamowania nie była zła. Za to mogliśmy mieć więcej przyczepności."

Kierowcy zawsze chcą mieć jak największą przyczepność?

"   Tak, to duży problem. Ale w Walencji dostaliśmy dużo informacji, ponieważ dwa dni wcześniej Pol i Bradley jeździli jeszcze na innym motocyklu, dzięki czemu łatwo mogli porównać oba motocykle. Na podstawie tych informacji staraliśmy się przygotować nowy materiał, z którym jesteśmy teraz w Malezji."

Zrobiliście w czymś duże postępy?

"   Wiedzieliśmy, że musimy skorygować ramę. Używamy stalowej ramy i w związku z tym, musimy pracować inaczej niż nasza konkurencja. Ale słyszeliśmy komentarze naszych kierowców i próbujemy temu przeciwdziałać. Zrobiliśmy rozsądny krok."

Kolejnym waszym eksperymentem jest zawieszenie WP. Wszystkie inne zespoły korzystają z Ohlinsa. Czy nadal jesteście w fazie eksperymentów? Czy z powodu korzystania z widelców i zawieszeń WP macie mniej czasu?

"   Nasz partner WP nie może być tam, gdzie Ohlins, dlatego technicy WP są debiutantami w MotoGP, tak samo jak my. Będziemy potrzebować stałego rozwoju widelców i amortyzatorów przez cały sezon. Musimy szybko nadrobić zaległości aby sprawić, że Ohlins będzie mieć takiego przeciwnika jak w klasie Moto2."

Pierwsza trójka mistrzostw świata Moto2 w zeszłym sezonie korzystała z usług WP. Czy to zadanie będzie znacznie trudniejsze w MotoGP? Kayaba i Showa mają tutaj duże problemy.

"   Jedno jest jasne. W MotoGP pieniędzy nie można inwestować tylko i wyłącznie w siłę roboczą w MotoGP, ale także w zewnętrznych producentów części. Oczywiste jest, że w związku z konkurencją w tej klasie, konkurencja jest znacznie trudniejsza w tej dziedzinie. Musimy pracować równomiernie nad motocyklem, nie zaniedbując niczego."


Źródło: speedweek.com


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz