środa, 25 stycznia 2017

WSBK: Wypowiedzi po pierwszym dniu testów w Jerez

Stefan Bradl:

"   Fakt, że nie mamy tutaj zbyt dobrych czasów, wtedy wszystko byłoby jasne. Dużo pracy jeszcze przed nami, to logiczne. Dzisiaj po raz pierwszy jeździliśmy po torze i mieliśmy kilka problemów. Mamy kilka punktów wyjściowych, nad którymi możemy jeszcze popracować. W środę na pewno zrobimy krok do przodu, ale na pewno nie na tyle, aby coś więcej powiedzieć. W pierwszych dwóch rundach może być bardzo ciężko. Motocykle dotarły do nas dopiero 6 stycznia. To, co zrobiliśmy do tej pory, jest fenomenalne. Wiedzieliśmy, że będą problemy i nie będziemy jeszcze na najwyższym poziomie. W tej chwili nie jesteśmy w stanie nawet wykorzystywać danych, które zespół zgromadził w ostatnich latach. Musimy wykorzystać dni testowe w jak największym stopniu."

Marco Melandri:

"   Operacja łąkotki przebiegła pomyślnie, dzięki czemu w tej chwili jestem w perfekcyjnej kondycji fizycznej. Czuję ulgę po pierwszym dniu testowym. Pracowałem głownie nad szybkimi kółkami, bo czegoś nam brakuje. Pirelli ma różne mieszanki, ale testowaliśmy tylko na oponach SC0, które są bardzo miękkimi mieszankami. Jeśli chcemy się rozwijać, musimy dobierać jak najlepsze opony. Kawasaki jest naszym odniesieniem. Ale nie wiem, jakich opon używali i jaki program testów sobie dobrali. Pirelli ma nowe opony kwalifikacyjne, na których można przejechać kilka szybkich okrążeń. Rea i Sykes są wyraźnie na czele, cała reszta za nimi."

Randy Krummenacher:

"   Zaczęliśmy testy bardzo późno, a mamy jeszcze wiele problemów. Ale tak jest zawsze, kiedy motocykl został przebudowany. Motocykl wygląda bardzo dobrze i wszystko zostało dobrze przemyślane. Przejechałem wiele okrążeń i jestem zadowolony. Motocykl Superbike, to coś zupełnie innego niż Superstock, przygotowując się do tych testów nie jeździłem na motocyklu Superstock, bo byłoby to zupełnie bez sensu. W tej chwili jeszcze nie do końca rozumiem motocykl. Elektronika z pewnością jest bardzo dobra. Muszę znaleźć zaufanie do elektroniki i opon. Mam jeszcze trochę pracy przed sobą, ale myślę, że będzie coraz lepiej. To był mój pierwszy dzień na motocyklu Superbike, zarówno dla mnie, jak i mojego zespołu. Mamy jeszcze sporo do nauki. Ale idziemy w pozytywnym kierunku, wykonaliśmy pewne postępy i myślę, że w środę będzie jeszcze lepiej. Gdy odbędziemy wszystkie sesje testowe, na pewno będę czuć się znacznie lepiej. Wtedy zespół będzie już dobrze wiedział, czego potrzebuję. Mamy dobre wsparcie od Kawasaki. Być może do pierwszego wyścigu nie będziemy przygotowani na perfekcyjnym poziomie, ale myślę, że będzie dobrze."

Markus Reiterberger:

"   Mój motocykl na ten sezon jest bardzo podobny do motocykla z poprzedniego sezonu, różni się tylko wahaczem. Potem próbowałem różnych ustawień, co przyczyniło się do tego, że zanotowałem nieznaczną poprawę przy wyjściach z zakrętów. Wydaje mi się, że wahacz Fortisa jest lepszy. Próbowałem innych ustawień amortyzatora, w środę postaramy się wymyślić coś jeszcze. Następnie będziemy pracować nad przodem motocykla, ponieważ on sprawia mi największy kłopot, muszę mieć lepsze wyczucie przedniej opony."

Nicky Hayden:

"   Mamy dużo do zrobienia, szczególnie wiedząc, co musiał robić zespół, aby wziąć udział w tych testach, musiał przekształcić drogowy motocykl w motocykl wyścigowy w zaledwie dwa tygodnie, nie jest to łatwe. Nie byłem wstanie jechać na 100%, ale zrobiliśmy mały shakedown i zrobiliśmy kilka rzeczy. Nie mogę być szczęśliwy z początku sezonu, ale patrzymy w przyszłość. Czasy były jednak bardzo podobne do tych z zeszłorocznego wyścigu. Wiemy, że musimy od czegoś zacząć, spodziewaliśmy się, że będziemy mieć dzisiaj problemy, ale podczas każdego wyjazdu na tor byliśmy szybsi o pół sekundy,co jest bardzo obiecujące. W tej chwili korzystamy ze standardowego silnika, więc póki co nie mamy większej mocy, a pozycja jazdy jest bardzo podobna do tej z zeszłego roku. Owiewki są zupełnie inne, w związku z czym wrażenia z jazdy są zupełnie inne, wydaje się, że przód motocykla jest lżejszy. W tej chwili nawet jeszcze nie zważyliśmy motocykla, ale wydaje mi się, że jest lżejszy od poprzedniego. Dzisiaj po pewnych zmianach, czułem się lepiej, ale nie jest jeszcze perfekcyjnie."


Źródło: motorcyclenews.com, speedweek.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz