sobota, 21 stycznia 2017

MotoGP: Wywiad z Gigi Dall'Igną

Często mówi się, że motocykl Ducati jest bardzo wymagający z fizycznego punktu widzenia...

"   Można powiedzieć, że to jeden z elementów, nad którym pracujemy. Mamy pewne pomysły, ale musimy je sprawdzić na torze. Musimy poczekać do testów na torze Sepang, aby móc ocenić wszystkie części, które wtedy przetestujemy."

W ubiegłym roku, po testach w Malezji okazało się, że trzeba gonić całą resztę...

"   Na suchym torze, motocykl zachowywał się dobrze. Nie obchodzi mnie czy będziemy najlepsze czasy testów w Sepang, istotne jest to, żeby znaleźć się na pierwszym miejscu w Katarze. W Malezji, która będzie kluczowa w ostatniej fazie sezonu, mamy dobre tempo."

Czy odczujecie brak skrzydeł?

"   Być może na niektórych torach, takich jak w Katarze, ten problem być może nie będzie widoczny, jednak na torach takich jak w Jerez będziemy mieć duże trudności. Oczywiście jest to sytuacja, która obejmuje wszystkie zespoły."

Kiedy zobaczymy aerodynamikę GP17 na cały sezon?

"   W następnym teście oczekujemy pewnych postępów, jednak wydaje mi się, że gotową aerodynamikę pokażemy dopiero w Katarze."

Losail to odpowiedni tor, żeby wygrać z Jorge?

"   To tor, który zawsze lubiliśmy. Podobnie jak nasi kierowcy, choć to pierwszy wyścig sezonu. Jeżeli go nie wygramy, nie będziemy robić z tego dramatu. Liczyć się będzie to, na ile jest to możliwe przed końcem sezonu. Katar z pewnością nie zadecyduje o wszystkim."

Lorenzo w trzech słowach opisał wasz zespół: magia, fantazja, metody...

"   Myślę, że wyobraźnia techników bardzo pomaga mu w pracy. Ale to moje rozważenia."

Presja jest większa niż w poprzednich sezonach?

"   Rok 2017 będzie dla nas bardzo ważny. W ostatnich latach, krok po kroku budowaliśmy strukturę, dzięki której osiągniemy cel, jakim jest mistrzostwo świata. Teraz musimy zrobić resztę."

Jak twoim zdaniem zmienił się Jorge Lorenzo?

"   Jorge zachowuje się bardzo podobnie jak dekadę temu. Oczywiście, nie było jeszcze zbyt wiele okazji do pogłębienia relacji po testach w Walencji. Na pewno mogę powiedzieć, że po tych dwóch dniach testowych był szczęśliwy i spokojny, ale jesteśmy świadomi tego, że w niektórych momentach sezonu, będzie mieć do czynienia z trudnymi sytuacjami."

Nad czym skupiliście się w swojej pracy?

"    Staraliśmy się pracować nad jazdą w środku zakrętu i pierwszej fazie otwarcia gazu, ale także na naszych mocnych stronach. Gdybyśmy nie zachowali żadnych korzyści, byłoby to poważnym błędem."

W zeszłym roku toczyłeś wiele dyskusji o skrzydłach...

"   Mieliśmy bardzo dużo argumentów i symulacje, po tym, jak ogłoszono, że skrzydła zostaną zdelegalizowane. Oczywiście spowodowało to duży wydatek z ekonomicznego punktu widzenia, jednak motocykl bez skrzydeł jest zdecydowanie mniej wydajny i bardziej niebezpieczny."

Jak ważne jest mieć w swoim zespole Casey Stonera?

"   To niezwykły kierowca, jest w stanie przekazać w szczegółach każde zachowanie motocykla."


Źródło: gpone.com

  








 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz