wtorek, 1 listopada 2016

MotoGP: Opinie na temat elektroniki oraz opon używanych w MotoGP

Shuhei Nakamoto ( Honda):

"   Charakterystyka standardowego ECU jest zupełnie inna, niż to, którego używaliśmy w 2015 r. Motocykle nie są do końca dopasowane. Chociaż cały czas zbieramy mnóstwo danych, które wykorzystujemy przy ustawieniach elektroniki, to na niektórych torach wciąż mamy kłopoty, jeżeli wcześniej na nich nie testowaliśmy. Opony nie są tak dużym problemem. Oczywiście, konstrukcja opony jest inna, ale różnica nie jest znacząca."

Kouchi Tsuji (Yamaha):

"   Zrobiliśmy postęp. To oprogramowanie z pewnością nie jest tak dobre, jak nasze własne, które stosowaliśmy w zeszłym roku, ale i tak jest lepiej niż przypuszczaliśmy. Większym problemem dla nas są opony, a przede wszystkim to, jakich mieszanek używać na tyle. Zawsze staramy się dobrać jak najlepsze mieszanki. Jeżeli opony stają się zbyt gorące, wtedy mamy kłopoty."

Gigi Dall'Igna (Ducati):

"   Ze względu na ogromną moc silnika, czasami nie mamy wystarczającej przyczepności. Oczywiście, że czasami mamy problemy w trakcie sezonu. Ale Michelin był w stanie rozwiązać większość problemów. W większości wyścigów Michelin przygotowuje mieszanki, które pozwalają nam być konkurencyjne. Tylko w trzech wyścigach był z tym problem. Nie mniej, jesteśmy zadowoleni z Michelina jako firmy dostarczającej opony do MotoGP. Pewnie, że Michelin nie ma jeszcze dużej ilości doświadczeń. Nigdy nie wiadomo, jak opony będą się sprawdzać na torze, na którym Michelin nawet nie testował. Musimy nieustannie pracować nad odpowiednimi ustawieniami, ale to część naszej pracy. Jestem bardzo zadowolony z jakości elektroniki. Przez cały sezon, nie mieliśmy żadnych poważnych problemów wynikających z elektroniki. Nawet z punktu widzenia wydajności, programy elektroniczne, są bardzo zbliżone do tego, co Ducati samo stworzyło w ostatnich latach."

Ken Kawauchi (Suzuki):

"    Michelin zrobił dobrą robotę z oponami w tym roku. Jesteśmy bardzo zadowoleni z osiągów na oponach Michelin. Zbieramy coraz więcej informacji na różnych torach, więc ich wydajność jest coraz lepsza. W oprogramowaniu elektroniki, jest jeszcze wiele do zrobienia. Nie jestem w stanie stwierdzić, czy obecna elektronika jest dla nas zaletą, czy nie. Ale z pewnością mogę powiedzieć, że oprogramowanie może być jeszcze lepsze." 


Źródło: speedweek.com

   

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz