Mike, przed pierwszymi treningami powiedziałeś, że ciężko ocenić poziom motocykla KTM RC16. W kwalifikacjach straciliście 2.691 sek. do najlepszego czasu. Jak wyglądały twoje oczekiwania wobec debiutu?
" Rossi, który był trzeci w kwalifikacjach, był już 0.7 sek. za Lorenzo. Do dziesiątej pozycji startowej, zabrakło nam 1.1 sek. Byliśmy zadowoleni z czasu okrążenia w granicach 1:32.0. Mieliśmy taki cel i udało nam się go osiągnąć. Poprawiliśmy się w porównaniu z testami w zeszłym miesiącu o 0.9 sek. Poza tym, pozostali kierowcy już od kilku lat są przyzwyczajeni do takiego formatu kwalifikacji, a Mika pierwszy raz w życiu jechał w takich kwalifikacjach. Więc nie musimy stawiać znaków zapytania. Wiemy, że musimy zmniejszyć różnicę."
Mógłbyś teraz dokonać wstępnej analizy i powiedzieć jaki element motocykla RC16 zostanie poddany poprawie?
" Nie wszystko działa jak należy. Nie ma takiego obszaru, w którym moglibyśmy powiedzieć, że nic więcej nie da się zrobić. Silnik jest świetny, podwozie jest gorsze. Wszędzie mamy pewien poziom. Ale musimy poprawić się wszędzie: elektronikę, elementy sprężyste, podwozie, silnik, aerodynamikę i wszystko inne, czego nie wymieniłem."
Ale możemy zobaczyć dwa fakty. Można być konkurencyjnym jeżdżąc w MotoGP, używając stalowej ramy i zawieszenia WP?
" Teraz widzimy, jakie kroki musimy jeszcze podjąć. To z pewnością niezwykła postawa, kiedy fabryka upiera się przy swoich założeniach. Nie wiemy do czego zmierza ta koncepcja. Jednak wspaniale jest zobaczyć, to co prezentujemy innym. W motocrossie mieliśmy podobną politykę i doprowadziło to nas do sukcesu. W Moto3 było tak samo. W MotoGP już jesteśmy konkurencyjni, co nas bardzo motywuje, zobaczymy, do czego to doprowadzi, chcemy doprowadzić tą koncepcję do sukcesu."
Co może osiągnąć KTM do testów na torze Sepang? Co można poprawić? Jakie kroki są do zrobienia, przed inauguracją nowego sezonu w Katarze 26 marca?
" Najważniejszą rzeczą, będzie dowiedzieć się, jakie odczucia mają nasi przyszłoroczni kierowcy: Bradley Smith i Pol Espargaro, podczas testów we wtorek i środę w Walencji. Jeśli powiedzą nam, że coś im bardzo nie pasuje, to możemy starać się to zmienić. Następnie postaramy się o to, aby na serię testów zimowych w lutym i marcu, przygotować zgodne z ich oczekiwaniami pakiety. Dołożymy wszelkich starań, aby nasz pierwszy wyścig w przyszłym sezonie, wypadł jak najlepiej."
Co z wagą motocykla RC16?
" Nie jesteśmy jeszcze na granicy. Nasi konkurenci mają motocykle z wagą w okolicach 160 kg. Są tacy producenci, którzy wygrywają wyścigi mimo wyższej wagi niż minimalna. Ale wciąż musimy starać się poprawić ten aspekt. Jednak w pierwszej kolejności musimy poprawić wydajność motocykla. Kiedy będzie na optymalnym poziomie, postaramy się o to, żeby zmniejszyć wagę."
Jedna rzecz jest imponująca, byliście w kwalifikacjach tylko 0.2 sek. za Aprilią, która przecież ma już za sobą dwa lata doświadczenia w MotoGP.
" Tak, oczywiście, ale skupiamy się na sobie. Po pierwszym wyścigu, możemy powiedzieć jedynie tyle, że nasz motocykl, był jedynym bez skrzydeł."
Czy skrzydła pozwalają na przejeżdżanie okrążeń szybszych o 0.3 sek. na okrążeniu?
" Wiem to z przeszłości, i tego, co widzieliśmy na torze w ten weekend. Walencja jest torem, na którym problem wheelie jest duży. Na innych torach, niekoniecznie musi to być wielki problem."
Niektórzy eksperci uważają, że kierowca testowy jest wolniejszy o sekundę. Czy podzielasz tą opinię?
" Nie, choć testowaliśmy z Miką przez cały rok, to nie jesteśmy w stanie tego ocenić. Zobaczymy we wtorek."
Ile pracowników waszego zespołu będzie obsługiwać kierowców podczas testów?
" Będziemy mieć cały zespół, około 30 osób."
Jakich narodowości?
" Mamy ludzi z Nowej Zelandii, Czech, Francji, Anglii, Hiszpanii, Austrii, Belgii, Włoch, Japonii, a także Niemców."
Źródlo: speedweek.com
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz