piątek, 17 lutego 2017

MotoGP: Wypowiedzi po testach na torze Phillip Island

Valentino Rossi:

"   Ciężko pracowaliśmy i próbowaliśmy wielu rzeczy, przede wszystkim staraliśmy się mieć lepsze tempo na zużytych oponach, ale szczerze mówiąc nie jestem szczęśliwy. Zrobiłem wiele okrążeń i na koniec dnia byłem zmęczony i nie starałem się poprawić czasów. W Katarze będziemy podążać inną drogą, bo mamy wiele rzeczy do przetestowania, jednak potencjał z nowymi oponami jest dobry. W Malezji byłem znacznie bliżej czołówki, to był trudny test dla mnie i nie jestem zadowolony. Motocykl nie jest zły, pracowaliśmy nad elektroniką, a silnik jest dość dobry. Zobaczymy jak będzie w Katarze, mamy nadzieję na lepsze pomysły przed pierwszą rundą sezonu. Nowe podwozie bardzo mi się podoba i myślę, że Maverick się z tym zgodzi. Nowa przednia opona Michelin jest trochę zbyt miękka, ale szczerze powiedziawszy, nie był to mój główny problem."

Maverick Vinales:

"   Jestem szczęśliwy, bo wszystko, co dzisiaj przetestowałem, pasuje do naszego motocykla. Zdaję sobie sprawę, że jestem coraz lepszy. W Katarze może być jeszcze lepiej, wiedząc że możemy jeszcze dużo zrobić. Udało mi się tak skonfigurować motocykl, że jestem konkurencyjny nawet na dłuższą metę. Chciałbym popracować jeszcze nad startem, tak jak nad ostatnimi okrążeniami. Nie patrzę na Valentino i to co robi, wolę skupić się na własnym motocyklu i nabierać coraz większe zaufanie. Myślę, że w Katarze będzie ciężko powtórzyć to co zrobiłem w Malezji i Australii, ale jestem zmotywowany."

Jonas Folger:

"   Jestem bardzo szczęśliwy, nie tylko dlatego, że wykręciłem świetny czas okrążenia, ale także z tego, że potrafię utrzymać dobre tempo. Elektronika i opony są bardzo dobre. Do Kataru udam się z dużą pewnością siebie. Zmiana stylu jazdy była podczas ostatnich testów kluczowym zagadnieniem. Udało mi się szybko pokonywać zakręty, będąc świadomym, że łatwo można popełnić błąd. Nie mam wysokich wymagań na ten sezon, bo w wyścigu wszystko wygląda inaczej. Nie wyobrażałem sobie, że mogę zakończyć te testy na tak dobrym miejscu. W Syberii zablokowałem przód i upadłem, ale wywrotki także pomagają w nauce."

Jorge Lorenzo:

"   Brakuje nam dużo, żeby motocykl był kompletny w każdej sytuacji, ale wiemy, gdzie możemy się poprawić. Zrobiłem krok do przodu. W Malezji było łatwiej niż tutaj. Na Phillip Island ciężko było konkurować z powodu wiatru i rodzaju zakrętów, powodów było wiele. Na miękkich oponach, udało się szybko pojechać, jednak czas na jednym okrążeniu nie jest najważniejszy, bardziej istotne są moje odczucia na motocyklu. Moim celem było zwiększenie komfortu i znalezienie się na granicy motocykla, co mi się udało. Mogę powiedzieć, że to był dobry test, jednak daleka droga przede mną, aby dotrzeć na szczyt. Nowe opony Michelin rozwiązują nasze problemy i zwiększają przyczepność. Nie wiem, czy jesteśmy gotowi na zwycięstwo, bo nie mamy skrzydeł i rywale są o krok przed nami, ale myślę, że będzie lepiej niż tutaj. Byłbym pewien, że skrzydła z pewnością umożliwiłyby walkę o zwycięstwo w Katarze. Teraz nie wiem jak będzie, musimy poczekać na testy."

Andrea Dovizioso:

"   Zrobiliśmy kilka poprawek, jednak nie jesteśmy w stanie poprawić jeszcze wszystkich problemów z zeszłego roku. Największy problem to prędkość w zakrętach, co powoduje, że nie na każdym torze będziemy w stanie walczyć o dobre wyniki. Jestem zadowolony z tego, jak pracujemy i jak czuje się na motocyklu. Czasy są podobne do testów z zeszłego roku, jednak biorąc pod uwagę fakt, że chcemy walczyć o tytuł mistrzowski, nie są to zadowalające wyniki. Dla Jorge to ogromny skok i jest w zupełnie innej sytuacji niż my. Wielu kierowców ma na początku problemy z nowym motocyklem, ale zostają one rozwiązane, gdy uda się poznać dobrze nowy motocykl. Pod koniec testów Jorge zawsze wyglądał znacznie lepiej niż na ich początku, co oznacza, że robi postępy i ciężko pracuje. Musimy poczekać do wyścigu i zobaczyć, na co go stać. W ostatnich latach byliśmy konkurencyjni w Katarze i mamy nadzieję odnieść tam zwycięstwo, choć Marquez i Vinales będą bardzo silni."

Marc Marquez:

"   W ostatnich dniach mówiłem, że czegoś nam brakuje w elektronice i silniku. Dzisiaj popołudniu zrobiliśmy duże zmiany i wydają się być teraz lepsze. W godzinach porannych pracowaliśmy nad nowymi częściami, a popołudniu skupiliśmy się nad problemami. Z każdym wyjazdem na tor czułem się coraz lepiej. Mój silnik nie pracuję jeszcze tak, jakbym tego oczekiwał, ale jest lepiej niż było. Musimy jednak brać pod uwagę fakt, że to specyficzny tor, więc będziemy musieli upewnić się w Katarze, że wszystko jest w porządku. Ważne jest, aby w Katarze znaleźć odpowiednią bazę, ponieważ podczas weekendu wyścigowego nie będę w stanie zrobić stu okrążeń dziennie. Inżynierowie cały czas pracują nad rozwiązaniem problemów i poprawieniem silnika. Musimy dokonać wielkiego postępu, bo po kolejnych trzech dniach testów, silniki zostaną zamrożone."

Dani Pedrosa:

"   Myślę, że wynik tego testu jest bardzo pozytywny, biorąc pod uwagę fakt, że to nie jest jeden z moich ulubionych torów. Jechałem dość dobrze i poprawiałem się z dnia na dzień. Wczoraj nie czułem się dobrze, ale dziś czułem się lepiej i mogłem zrobić dobrą robotę. Michelin poczynił kilka kroków do przodu z oponami. Mogę powiedzieć, że idziemy w dobrym kierunku, choć zostało nieco do zrobienia."

Andrea Iannone:

"   Zdajemy sobie sprawę z tego, że jest jeszcze wiele do zrobienia, ale krok po kroku idziemy do przodu. Myślę, że zrobiłem dzisiaj długie przejazdy, które były dobre, bo udało mi się połączyć wszystkie dane, które zebrałem w ostatnich dniach. Nie mogłem użyć dzisiaj nowych opon, dlatego czasy okrążeń nie były dzisiaj rewelacyjne. Musimy rozwiązać jeszcze kilka aspektów, jednak zobaczymy, w jakim miejscu jesteśmy z naszą formą dopiero podczas wyścigu w Katarze."


Źródło: gpone.com 
 



 

 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz