środa, 1 lutego 2017

WSS300: Wywiad z Aną Carrasco

Co możesz nam powiedzieć o twoim przejściu na padok Superbike i starty w klasie Supersport 300?

"   Jestem bardzo szczęśliwa, że znalazłam się w tym zespole. To dobra okazja po kilku ostatnich sezonach ,które nie były łatwe. Myślę, że zespół i motocykle mogą być bardzo konkurencyjne. W WSBK, Kawasaki na pewno ma najlepszy motocykl, a w ostatnich latach zrobili kolejny krok do przodu, więc mam nadzieję, że podobnie będzie w tej klasie. Zespół jest nowy w tych mistrzostwach, ale ma do dyspozycji ludzi z doświadczeniem, ja też mam doświadczenie i myślę, że wspólnie możemy osiągnąć nasze cele."

Jakie są cele na rok 2017? Czy zostały już omówione z osobami odpowiedzialnymi za zespół ETG Racing?

"   Oni liczą na mnie od samego początku sezonu, ponieważ są pewni, że razem możemy znaleźć się w czołówce. To jest nasz cel. Myślę, że ma duże szanse na to, aby walczyć o pierwsze miejsca i myślę, że mam szansę na mistrzostwo."

Z jaką motywacją przychodzisz do klasy Supersport 300?

"   Myślę, że rozwijam się w miarę upływu czasu. Jestem bardziej agresywna na torze, to jedna z rzeczy, której brakowało mi rok temu, a to bardzo ważne, żeby walczyć w wyścigach. Nie sądzę, że dużo rzeczy uległo zmianie, ale poprawiłam się np. na hamowaniach, co było jednym z punktów, gdzie traciłam najwięcej czasu. Myślę, że większość rzeczy została dopracowana już dawno temu, więc czuje się kompletna."

W klasie Supersport 300 będzie wielu młodych zawodników, więc ty, mając prawie 20 lat, będziesz weteranką na torze. czy myślisz, że będziesz mieć dzięki temu przewagę?

"   Tak, będzie wielu młodych zawodników. Ja też jestem młoda, ale mam już spore doświadczenie w wyścigach i myślę, że może mi to pomóc. Doświadczenie zawsze pomaga i myślę, że wszystko czego do tej pory się nauczyłam, zaprocentuje."

Myślisz, że twoje umiejętności są w tej chwili na tyle wysokie aby walczyć o mistrzostwo?

"   Tak. Kiedy po raz pierwszy pojawiłam się w mistrzostwach świata w wieku 16 lat, wszyscy byli zdziwieni. Ale minęły już cztery lata i wszyscy przyzwyczaili się do tego. Jestem pewna, że wszystko co do tej pory się nauczyłam, pomoże mi być w czołówce klasy Supersport 300. Walczyłam w każdych mistrzostwach, przez całe życie, więc nie mogę się już doczekać, aby zrobić to ponownie."

Czy jazda na niekonkurencyjnych motocyklach, zmieniła twoje poglądy na ściganie?

"   To moja pasja. Robię to, bo sprawia mi to satysfakcję i poświęcam się całkowicie dla tego sportu. Niestety, mimo pasji, miałam bardzo złe sezony. Doznałam wielu kontuzji, jeżdżąc na motocyklach, które były niekonkurencyjne, ponieważ próbowałam jechać jak najszybciej się da. Zawsze staram się znaleźć zespół, w którym będę konkurencyjna. Jeśli sprzęt jest zły, trzeba więcej naciskać, do granic możliwości, tak długo, jak nie przynosi to upadków i urazów. W końcu stwierdzasz, że kiedy nie masz dobrego motocykla, nie możesz szybko jechać."

W swojej kategorii będziesz mieć za rywalkę inną dziewczynę, Avalon Biddle, która ma duże doświadczenie i wygrała Puchar Europy Kobiet...

"   Tak, ale nie wiem teraz, jakim motocyklem będzie jeździć ( Nowozelandka również będzie jeździć na motocyklu Kawasaki Ninja 300). Ważną rzeczą jest fakt, że w każdych mistrzostwach, z roku na rok, jest coraz więcej kobiet, bo to oznacza, że ktoś je reprezentuje."

Czy uważasz, że umiejętności kobiet pozwalają na to, aby powalczyć na równi z mężczyznami?

"   Kobiety nigdy nie będą większości, to oczywiste. Myślę, że liczba kobiet wzrośnie, jednak w mistrzostwach świata jest bardzo wysoki poziom, co sprawia, że są skomplikowane. Myślę jednak, że wszyscy mamy takie same możliwości."


Źródło: worldsbk.com

 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz