wtorek, 7 lutego 2017

WSBK: Wywiad ze Stefanem Bradlem

Jakie są twoje pierwsze wrażenia?

"   Klasa Superbike jest bardziej relaksująca niż MotoGP, bo atmosfera jest bardziej rodzinna. Przeprowadziliśmy pierwsze testy i znaleźliśmy pozytywne wrażenia, choć niektóre rzeczy mogłyby być lepsze. To nowa przygoda dla mnie i wiem, że nie mam dużo do stracenia. Jak wszyscy wiemy w WSBK, mamy tylko dwa treningi w piątek, a w sobotę mamy Superpole i wyścig, na które musimy być gotowi."

Jakie są różnice pomiędzy nowym a starym motocyklem?

"   Nowy jest z pewnością o wiele bardziej wydajny. Jeśli chodzi o ramy, ciężko zrobić porównanie, choć nie zauważyłem dużych różnic. Mieliśmy pewne problemy z przyczepnością tyłu podczas pierwszych wyjazdów, które będziemy musieli rozwiązać jak najszybciej. W tych testach motocykl z pewnością nie był gotowy na 100%, ale będziemy w Australii."

Czy uważasz, że masz szansę na powrót do MotoGP?

"   Nie sądzę, że stanie się to w ciągu kilku najbliższych lat. W tym momencie ważne jest, aby zbliżyć się do podium, wiedząc, że nie będzie to łatwe, ponieważ mamy wielu przeciwników. Z pewnością nowa Honda ma wszystko, żeby okazać się konkurencyjna. Musimy działać krok po kroku, aby osiągnąć najwyższe pozycje. MotoGP w tej chwili mnie nie obchodzi."

Czy MotoGP i WSBK są inne?

"   Jest podobnie. W MotoGP masz Rossiego czy Marqueza, a tutaj jest Sykes, Rea i Melandri. Poziom jest podobny."

Co skłoniło cię do tego wyboru?

"   Nie ma jednej przyczyny, ale jest kilka szczegółów. Miałem okazję, aby nadal jeździć w MotoGP, w zespole Avintia, ale ich propozycja nie była zbyt interesująca. Chciałbym walczyć o podium, a zespół w którym obecnie jestem, daję mi taką możliwość, aby to zrobić, nie myśląc  o pierwszej dziesiątce jako główny cel. To nie będzie łatwe, bo mamy dużo pracy, ale jestem pewny siebie."

Rok 2017 jest dla ciebie rokiem innowacji. Czego musisz się nauczyć?

"   Torów takich jak Magny-Cours, Imola czy Buriram, ponieważ nigdy tam nie byłem. Być może na Imoli, przed wyścigiem, będziemy mieć testy. W kalendarzu mamy również Portimao, które pomimo dwóch dni testów, muszę jeszcze lepiej poznać."


Źródło: gpone.com


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz