poniedziałek, 20 lutego 2017

WSBK: Wypowiedzi po pierwszym dniu testów na torze Phillip Island

Xavi Fores:

"   To był skomplikowany dzień z powodu złej pogody. Niestety, gdy było mokro, nie miałem odpowiedniego zaufania do motocykla, natomiast w suchych warunkach byłem w stanie znaleźć dobre tempo. Dawno nie czułem się tak dobrze i jestem zadowolony. Jeździłem na zużytych wyścigowych oponach i udało mi się ustanowić najlepszy czas. W porównaniu do ubiegłego roku, ten rozpoczęliśmy z nowym zawieszeniem. Poprawiliśmy również elektronikę. Motocykl jest mniej wymagający, jednak przed nami jeszcze długa droga. Na mokrym torze musimy poświęcić trochę więcej czasu, żeby przekonać się, gdzie jest nasz limit. W przypadku deszczowego wyścigu chcemy postarać się o to, żeby być konkurencyjnymi. Mam nadzieję, że sezon 2017 nie rozpocznie się od dwóch deszczowych wyścigów. Musimy poprawić aerodynamikę i przydało by się kilka kilometrów więcej na prostej. Nie mamy problemów z oponami i jest to bardzo zachęcające."

Alex De Angelis:

"   Czuje się bardzo dobrze na tym motocyklu. Bardzo się cieszę z faktu, że pomimo tego, że nasze wcześniejsze testy w Almerii i Jerez odbyły się na mokrym torze, na Phillip Island byłem szybszy niż rok temu. Jestem pod wrażeniem łatwości prowadzenia tego motocykla, dzięki czemu z łatwością utrzymywałem się przez cały czas w pierwszej dziesiątce, co jest naszym celem na ten sezon. Stabilność Kawasaki bardzo mi pomaga, bo dzięki niej jestem w stanie utrzymywać odpowiednią linię jazdy. Na nowo odkrywam przyjemność z jazdy. Chciałbym mieć kilka koni mechanicznych więcej."

Marco Melandri:

"   Nie mówię, że dzisiejszy dzień poszedł na marne, jednak nie był zbyt użyteczny z powodu dużej ilości opadów. Mieliśmy przelotne ulewy na przemian ze słońcem. Było bardzo ciężko, jednak w ostatnich minutach dzisiejszej sesji wpadliśmy na jakieś pomysły i wiemy, co jutro robić. Znalazłem dobrą przyczepność i na pewno jest to zachęcający aspekt, zarówno na suchym jak i na mokrym torze. Niestety, mamy silne podmuchy wiatru, mam nadzieję, że wszystko się uspokoi w najbliższych dniach. W obliczu szybkich zakrętów na pewno nie jest łatwo. Fajnie by było jutro sprawdzić nowe opony, jednak nie wiem, czy będziemy w stanie to zrobić, bo dzisiaj musieliśmy znacznie okroić nasze plany. Za każdym razem, gdy udawałem się na tor, deszcz zaczynał padać po 2-3 okrążeniach. W ostatnich dwudziestu minutach chcieliśmy coś zrobić, ale we wszystkim przeszkodziła nam czerwona flaga. Jesteśmy świadomi, że mamy konkurencyjny pakiet, więc myślę, że możemy być zadowoleni."

Jonathan Rea:

"   To był trudny dzień dla wszystkich, ponieważ warunki pogodowe były bardzo zmienne. Nie byliśmy w stanie przejechać dużej liczby okrążeń. W godzinach popołudniowych udało nam się zrobić kilka okrążeń na suchym torze, ale silny wiatr nam przeszkadzał i musieliśmy być bardzo ostrożni. Motocykl jest bardzo dobry i moje odczucia, pomimo złej pogody były dobre. Musimy poprawić silnik i ustawienia elektroniki, mamy pomysły, od czego zacząć. Nie wiem, jak bardzo jesteśmy konkurencyjni, ponieważ nie byliśmy w stanie przejechać symulacji wyścigu i myślę, że jutro postaramy się to zrobić."

Tom Sykes:

"   Dzisiaj pogoda była nieprzewidywalna, ale byłem bardzo zrelaksowany. Mieliśmy długą listę rzeczy do przetestowania, a teraz zostało ich już tylko kilka. Mam nadzieję, że jutro warunki pogodowe będą lepsze, silny wiatr powodował problemy przy zmianie kierunku jazdy, a motocykl był trudny do opanowania."

Lorenzo Savadori:

"   Dzisiaj pogoda nam nie pomagała, jednak mimo to udało nam się wykonać kilka okrążeń na suchym torze. Tor nie jest jednym z tych, które znam bardzo dobrze. Jutro chcę przejechać wiele okrążeń, by nadrobić stracony czas. Wtedy postaramy się zrozumieć, co musimy jeszcze poprawić w motocyklu. Ważną rzeczą jest to, że podczas testów przejechałem już wiele kilometrów, co bardzo pomaga mi w zdobyciu zaufania do motocykla, co jest trudne lub niemożliwe do osiągnięcia podczas zwykłych weekendów wyścigowych."


Źródło: gpone.com


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz