czwartek, 9 lutego 2017

WSBK: Wywiad z Chazem Daviesem

Jak będzie wyglądał ten sezon?

"   Końcówka sezonu 2016 była świetnym prognostykiem przed sezonem 2017, wiemy że poziom motocykla jest bardzo dobry i mam duże zaufanie do niego. Mogę naciskać tak mocno, jak chcę i wiem, co dokładnie się dzieje, a to bardzo ważne."

W obliczu innych motocykli, które mają czterocylindrowe silniki, co jest słabym punktem Panigale?

"   To może być nieco trudniejszy motocykl, ale wszystko zależy od toru. Na niektórych torach jesteśmy na lepszej pozycji niż inni. Wszystkie motocykle mają wady i zalety."

Co bardziej cię martwi? Kawasaki czy twój kolega z zespołu, Marco Melandri?

"   Zarówno ja, jak i Marco musimy zwrócić uwagę na Kawasaki, mają w tym roku nowy motocykl i ich celem jest mistrzowski tytuł. Mamy obowiązek reagować na ich działania, inżynierowie muszą wymyślić nowe rozwiązania, a my jako kierowcy musimy zrobić postępy. Musimy dawać z siebie 100%, Kawasaki na pierwszy rzut oka wydaje się mocne, ale jeszcze nie przetestowaliśmy wszystkich części, z których mamy zamiar skorzystać w sezonie 2017."

Stefan Bradl powiedział, że WSBK jest prawie takie samo jak MotoGP, brakuje tu tylko kierowców takich jak Marquez i Rossi. Zgadzasz się?

"   To nie jest moja opinia, ale spędziłem dużo czasu w MotoGP i jechałem w kilku wyścigach wiele lat temu. Więc dla mnie trudno jest tak powiedzieć, jednak ktoś taki jak Valentino, z pewnością robi dużą różnicę, ma wielu fanów. Wiem też, że poziom w WSBK jest bardzo wysoki."

Czy istnieje możliwość przetestowania motocykla MotoGP?

"   Dyskutujemy nad tym, jednak ciężko znaleźć nam na to czas. Podczas sezonu MotoGP jest wiele zobowiązań i ciężko znaleźć wolne dni. Menedżerowie Ducati wiedzą, że naprawdę chcę odbyć ten test, bo czuje się konkurencyjny i jestem na najwyższym poziomie w mojej karierze, więc uważam, że to dobry czas na testy."

Czy byłeś zaskoczony wynikami Stonera podczas testów na torze Sepang?

"   Nie ma się co dziwić, znamy jego talent, najbardziej jestem zaskoczony tym, że jest w stanie przejechać tyle okrążeń, zwykle tak nie robił (śmiech). On ciężko pracuje."

Domenicali ujawnił, że Ducati planuje w przyszłości wprowadzić czterocylindrowy silnik. Czy myślisz, że to da wam mistrzowski tytuł?

"   Nic nie jest łatwe, ale myślę, że to naturalna ewolucja, mogę sobie wyobrazić, że czterocylindrowy silnik Ducati byłby czymś wspaniałym. Po tylu latach z dwoma cylindrami, byłby to kolejny krok. Myślę, że doczekamy się go w 2019 r. i mam nadzieję, że będę miał okazję na nim pojeździć."

A może będziesz mieć jeszcze szansę jazdy w MotoGP?

"   Jeżeli uda mi się zdobyć mistrzowski tytuł, to myślę, że będzie na to duża szansa."

Polub fanpage na Facebooku

Źródło: gpone.com




 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz