poniedziałek, 6 lutego 2017

WSBK: Wywiad z Ricardo Russo

Jak poszły ci testy w Portimao i Jerez?

"   Można powiedzieć, że się odbyły. Oprócz małego problemu technicznego, mieliśmy niestabilne warunki pogodowe i w związku z tym, z czterech zaplanowanych dni, wykorzystaliśmy tylko dwa. Motocykl został przygotowany tuż przed testami i mieliśmy wiele pracy, aby spróbować zrozumieć jego cechy. Yamaha R1 w specyfikacji Superbike jest znacznie bardziej sztywna niż w Superstockach, a zawieszenie jest bardziej wyrafinowane i wrażliwe. Dzięki zaawansowanym widelcom, w zakręty można wchodzić znacznie szybciej, niż w klasie Superstock. Innym ciekawym aspektem były hamulce Brembo."

Czy silnik Superbike imponuje ci swoją mocą?

"   Szczerze, silnik mnie nie przeraził. Zauważyłem, że ma trochę więcej mocy niż motocykl Superstock, ale prawdą jest również fakt, że na razie jeździłem z elektronika w konfiguracji testowej. Będziemy pracować nad tym, aby go rozwijać."

Czy wypróbowałeś slicki Pirelli?

"   Bardzo lubię opony Pirelli. Próbowałem już na nich jazdy w niektórych rundach mistrzostw Włoch w sezonie 2016. Mogę powiedzieć, że zapewniają odrobinę większą przyczepność."

W testach mogłeś się zmierzyć ze swoimi rywalami, co zauważyłeś?

"   Ja i Guandalini jesteśmy tutaj nowi, potrzebujemy wiele kilometrów pracy na motocyklu, aby znaleźć odpowiednią harmonię. Nasi przeciwnicy od dawna mają ustalone pakiety. Poziom techniczny naszych rywali jest bardzo wysoki, a do tego są bardzo szybcy. Fabryczne zespoły mogą liczyć na regularną dostawę świeżych części i wspaniałą organizację. Ich kierowcy mogą liczyć na bardzo dobrze rozwiniętą elektronikę. Rea i Sykes byli mocni w każdych warunkach. Nie można zapomnieć również o Yamasze, Hondzie i Ducati..."

Czy zaskoczył cię poziom?

"   Inny niż w " serii B klasy Superbike ". Poziom tych mistrzostw wzrósł bardzo mocno, ponieważ wielu zawodników w nich uczestniczących, ma za sobą karierę w MotoGP. Aprilia da swoim zawodnikom do dyspozycji 3 motocykle i każdy z nich będzie mocno wspierany przez fabrykę z Noale. Jasne jest, że każdy z tych kierowców chcę wygrywać. W Jerez, czasy Jonathana Rea, były lepsze od tych uzyskiwanych przez zawodników na motocyklach MotoGP, to pokazuje jak wysoki jest tutaj poziom."

Jak możesz poprawić swój styl jazdy?

"   Ten motocykl wymaga gwałtownego hamowania i prostowania motocykla, zanim tak naprawdę jest to możliwe! Z pomocą elektroniki, możemy poprawić pewne elementy."

Wkrótce Phillip Island, jaki masz cel?

"   Chcę dać z siebie wszystko, wyciskając wszystko co się da z mojego motocykla. Nasz zespół nie jest zespołem fabrycznym, więc będziemy potrzebowali trochę czasu, aby dostosować się do Yamahy R1. Chcę jechać szybko i mieć spokojną głowę. Także dlatego, że australijski tor jest naprawdę trudny."


Źródło: gpone.com


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz