wtorek, 7 lutego 2017

WSBK: Wywiad z Nicky Haydenem

Nicky, zacznijmy od nowego motocykla. Jakie są twoje pierwsze wrażenia?

"   Jest bardzo podobny do starego pod względem ergonomii, największą różnicą jest silnik, który ma większy moment obrotowy na wyjściach z zakrętów. Aby być uczciwym, zespół nie miał dużo czasu na przygotowanie nowego motocykla, ponieważ dostał go dopiero dwa tygodnie przed rozpoczęciem testów. Pierwszy test tak naprawdę był shakedownem, pozytywne jest to, że nie mieliśmy żadnych problemów i mogliśmy rozpocząć pracę."

Ile czasu zajmie wam dogonienie waszej konkurencji?

"   Nie chcę tego mówić, na Phillip Island będziemy mieć nowy silnik, ale pomiędzy Australią a Tajlandią nie będziemy w stanie nic zrobić z motocyklem, mam nadzieje na nowe części w Aragonii. Zespół pokazał mi, co planują wprowadzić i kiedy, ale nie jest to jeszcze ostatecznie jasne."

Jaki jest twój cel w drugim sezonie w WSBK?

"   Powodem, dla którego przyszedłem do WSBK była chęć zdobycia mistrzowskiego tytułu. To jest moja motywacja i cel do pracy. Po testach w Australii zrozumiemy, w jakim miejscu się znajdujemy, zespół już się poprawił, jednak w Portimao brakowało nam kilka dziesiątych, co nie jest dobrą sytuacją. Wierzę w siebie, a także w mój świetny zespół i zobaczymy, co damy radę razem zrobić."

Twoimi rywalami będą zawodnicy Kawasaki, Davies, Melandri czy Laverty...

"   Nie ma wątpliwości, że mistrzostwa będą trudniejsze w tym roku, ale nie mogę się już doczekać. W mistrzostwach mamy mnóstwo świetnych zawodników, mam nadzieję, że w przyszłym roku nie będą wygrywać tylko ci sami zawodnicy, ponieważ nie jest to dobre dla kibiców. Lepiej mieć nowe twarze w czołówce i kilka bardzo ciekawych wyścigów."

Co sądzisz o zmianie kolejności startowej w drugim wyścigu?

"   Jako zawodnikowi, osobiście nie podoba mi się to, ale wiem z jakich przesłanek postanowiono tak zrobić. Musimy poczekać i zobaczyć, jak będzie to działać."

Jakie są główne różnice pomiędzy MotoGP i WSBK, skoro obie serie znasz już dobrze?

"   Budżet zespołu jest inny i zwraca się większą uwagę na koszt motocykla. Najbardziej lubię formułę dwóch wyścigów, uwielbiam to. Tylko jeden motocykl w boksie to duża zmiana, ponieważ inaczej wyglądają treningi. Jeśli chodzi o motocykl, można zrobić mniej zmian, np. w przełożeniach, więc trzeba iść na kompromis. Brakuje mi pewnych rzeczy, które są do dyspozycji w MotoGP, jednak znalazłem tutaj inne rzeczy, które bardzo mi się podobają."

Co powiesz o testach MotoGP na torze Sepang?

"   Oczywiście, nie byłem przy komputerze przez cały dzień, ale je śledziłem. Ostatni rok był niesamowity, mieliśmy dziewięciu różnych zwycięzców, nie sądzę, żeby miało się to powtórzyć, ale myślę, że i tak będzie ekscytująco. Być może Ducati skorzysta na tym, że mają Jorge, jest Yamaha z Maverickiem. Ale nie chcę niczego prognozować, bo nie jestem hazardzistą."

Co powiesz o formie Casey Stonera?

"   Nie mogę powiedzieć, że jestem zaskoczony, jak szybki jest Casey, bo był moim zespołowym kolegą i wiem, czego należy się po nim spodziewać na torze Sepang. Istnieje wiele rzeczy, które mogą mnie zaskoczyć, ale nie to, że Casey jest szybki ( śmiech)."

Nie ma żadnych obiecujących młodych zawodników z Ameryki, czy ty jesteś w stanie kogoś wymienić?

"   Nie chcę wymieniać nazwisk, żeby przypadkiem nie zapomnieć o kimś takim jak ja. Jednak dzięki mistrzostwom MotoAmerica zwiększył się poziom konkurencyjności. Są tam młodzi kierowcy, może jest ich niewielu, ale powoli zaczynają być widoczni."


Źródło: gpone.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz