środa, 1 lutego 2017

MotoGP: Wypowiedzi po testach w Malezji

Valentino Rossi:

"   Pomimo tego, że nasz najlepszy czas okrążenia nie jest wyjątkowy i zajęliśmy piąte miejsce w tym dniu, a szóste w całych testach, to jednak straciliśmy tylko kilka dziesiątych do Vinalesa. Wszyscy jesteśmy bardzo blisko, więc możemy spodziewać się ostrej walki w tym roku. Miałem dobre przeczucia odnośnie nowej ramy. Popołudniu dokonaliśmy zmian, które pozwoliły mi lepiej jeździć, to niewątpliwie dobry początek tego roku. Jestem bardzo ciekaw jak motocykl będzie działać na Phillip Island, który jest zupełnie innym torem. Nadal muszę popracować nad moją fizyczną formą, bo nadal nie jest ona najlepsza. Symulację wyścigu zacząłem na miękkich oponach, jednak to był błąd, ponieważ po 6-7 okrążeniach nie mogłem już jechać tak szybko. Mimo to zebraliśmy wiele ciekawych informacji z tej symulacji. Wypróbowałem nowe opony Michelin, jedne są lepsze, a inne są gorsze."

Maverick Vinales:

"   Dzisiaj poszliśmy w dobrą stronę. Zrobiłem symulację wyścigu. Muszę powiedzieć, że poszło mi lepiej, niż się spodziewałem, byłem w stanie zejść poniżej dwóch minut nawet na zużytych oponach. Jestem pewien, że podczas testów na Phillip Island będziemy mieć lepszą bazę, bo wypróbowałem tutaj wiele rzeczy, które bardzo mi się spodobały. Nadal jednak skupiamy się nad rozwojem Yamahy M1. Nasz motocykl, nie jest jeszcze najszybszy na jednym okrążeniu. Dzisiaj podjęliśmy kolejny krok do przodu, jeśli chodzi o tempo i myślę, że łatwiej mi będzie radzić sobie z Marquezem lub Valentino na ostatnich okrążeniach. Muszę przyznać, że czuję się bardzo dobrze na motocyklu i podczas każdego wyjazdu na tor, udaje mi się coś poprawić, muszę też popracować nad sobą i obierać odpowiednią linię jazdy. Tor Phillip Island to jeden z moich ulubionych torów i chcę się dobrze bawić."

Andrea Iannone:

"   Poprawiliśmy wyścigowe tempo, dzisiaj mieliśmy długie przejazdy i opony spisywały się bardzo dobrze. Ustawienia motocykla były dobre, szczególnie jeśli chodzi o przód motocykla. Nie cierpi on tak bardzo w wolnych zakrętach i mogę powiedzieć, że to było dzisiaj bardzo ważne. Czułem niewielkie wibracje w wolnych zakrętach, gdy starałem się jechać na limicie. Pierwszy upadek zdarzył się na nowej oponie, a w drugim upadku straciłem przód, to był głupi upadek. Niestety, nowe opony nie odpowiadają nam. Testy na torze Sepang były lepsze niż w Walencji i Jerez. To był mój pierwszy prawdziwy test i jesteśmy już na zaawansowanym poziomie. Nie widziałem jeszcze tempa innych, ale nie sądzę, że nasze było niższe, również na używanych oponach. Oczywiście wyścig wygląda inaczej, bo trzeba mierzyć się z przeciwnikami."

Marc Marquez:

"   Dzisiaj udało się dokonać niewielkiego postępu, ale pozycja w klasyfikacji nie jest priorytetem podczas pierwszych testów. Ważne, że miałem dobre tempo i przejechałem dużo okrążeń. Zrobiliśmy dobrą robotę, jednak mamy jeszcze trochę do pracy, bo w nie wszystkich aspektach czujemy się komfortowo. Bardzo ważne, jest to, że byliśmy w stanie być szybsi. Dzisiaj spędziliśmy dużo czasu nad elektroniką. To był pierwszy dzień, w którym skupiliśmy się nad setupem motocykla. Nie mogliśmy jednak wykonać całej pracy, którą sobie zaplanowaliśmy. Ponieważ od czasu do czasu padał deszcz, nie mieliśmy wystarczająco dużo czasu na wszystko. Na koniec dnia przejechałem jeszcze jedenaście okrążeń. Bardzo ważne było, aby wykorzystać pozostały czas w pełni. Ogólnie jestem zadowolony z tych trzech dni, ale przed nami jeszcze dużo pracy. We wtorek miałem problemy z elektroniką w motocyklu, ale dzisiaj udało się go rozwiązać i wszystko działa idealnie. Takie rzeczy się zdarzają, kiedy pracujesz z nowym motocyklem."

Dani Pedrosa:

"   Dzisiejsze wysokie miejsce zawdzięczamy temu, że w końcu mogliśmy dłużej popracować, bo nie przeszkadzał nam deszcz, stan toru uległ poprawie i przyczepność była dobra. Ogólnie rzecz biorąc to były bardzo udane testy, ponieważ kiedy je zaczynaliśmy, byliśmy daleko z tyłu. Mieliśmy kilka problemów, z których część udało się rozwiązać. Komunikacja w zespole z nowymi technikami działa coraz lepiej. W pierwszym teście w Walencji nie wszystko działało perfekcyjnie, teraz mogliśmy pojeździć trochę więcej i spędziliśmy więcej czasu w boksach. Czekamy na raport techniczny od inżynierów Hondy. Honda ma obecnie materiały przygotowane dla pięciu zawodników. Trzeba poczekać i zobaczyć, co zostanie zrobione w Japonii. Jak już mówiliśmy, mieliśmy tutaj pewne problemy, które muszą zostać rozwiązane. Nie wiem, co zrobi Honda w ciągu najbliższych dwóch tygodni."


Źródło: gpone.com, speedweek.com


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz