piątek, 22 lipca 2016

Raport techniczny FIM po wypadku Luisa Saloma

   Po tragicznym wypadku, w którym 3 czerwca br. życie stracił Luis Salom, FIM postanowił sporządzić raport na temat okoliczności tego wypadku. Poniżej przybliżę najważniejsze kwestie w tym raporcie.

1. Stan techniczny motocykla

   Natychmiast po wypadku motocykl został dostarczony do Zespołu Technicznego, który znajdował się w boksie nr 1. Podczas kontroli motocykla, zauważono, że manetka gazu jest luźna i mogła być łatwo usunięta z zacisku łączącego ją z widelcem. Mogło to spowodować wywrotkę. Tylne koło miało rozległe uszkodzenia, w wyniku jego zapadnięcia. Jest to częste uszkodzenie przy uderzeniu motocykla o twardy przedmiot przy dużej prędkości. Nie ma dowodów na to aby koło zostało uszkodzone przed wypadkiem i doprowadziło do upadku zawodnika. Uszkodzenia motocykla były związane tylko i wyłącznie z upadkiem i uderzeniem motocykla przy dużej prędkości. 

2. Analiza telemetrii

   W raporcie zostały przedstawione dane na temat przejazdu okrążenia przez Luisa Saloma przez zakręt nr 12 na okrążenie przed wypadkiem i w czasie wypadku. Z danych telemetrycznych wynika, że większe ruchy zawieszenia, wykazują niestabilność motocykla, co spowodowało uślizg przodu, w konsekwencji doprowadzając do upadku. Niestabilność motocykla, była spowodowana prawdopodobnie opóźnionym hamowaniem, co spowodowało, że było ono mocniejsze. Nie ma dowodów na to, że nawierzchnia toru stanowiła jakikolwiek problem.

Link do pełnego raportu FIM:

http://fim.hosting.augure.com/Augure_FIM/r/ContenuEnLigne/Download?id=3BF3C60A-F6BD-4044-AA06-E2CA34A60AF9&filename=Luis-Salom-Report.pdf

Polub fanpage na Facebooku:

https://www.facebook.com/tymoteuszgawda/

Źródło: FIM

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz