poniedziałek, 22 sierpnia 2016

MotoGP: Nicolas Goubert o oponach Michelin po wyścigu w Brnie

Nicolas Goubert:

"   Miękka opona na deszcz została zaprojektowana, na warunki, w których tor jest mocno zlany wodą. Gdy tor zaczął wysychać, opona przegrzewała się, powodując tym samym odpadanie kawałków bieżnika.Andrea Iannone mógł mieć dużo wibracji, ale działo się to tylko na ostatnich okrążeniach, nie sądzę, żeby którykolwiek z kierowców, nie był w stanie ukończyć tego wyścigu. Karkas był nienaruszony, wyniki kierowców pogarszały się stopniowo. Budowa opony miękkiej i twardej jest taka sama, różnią się tylko mieszankami. Twarda opona została wybrana przez niewielką ilość kierowców, ponieważ nie wszyscy jej ufali z powodu małej liczby testów. Crutchlow w ogóle ich nie testował, ale musiał podjąć ryzyko, wiedząc że będzie musiał uważać na początku. Kierowcy mogli zjechać do boksu, zmienić motocykl np. z założonymi oponami przejściowymi, ale nie zrobili tego. Różne zachowanie opon, jak i ich zużycie, uwarunkowane jest stylem jazdy, a także ustawieniami poszczególnych kierowców. Hector Barbera próbował oszczędzać opony, zjeżdżając na mokrą nitkę toru. W warunkach, gdy idealna linia jazdy przesycha, naturalne jest, że kierowcy wyjeżdżają na miejsca w których jest mokro, żeby schłodzić opony. To nie przypadek, że opona Iannone rozpadła się na środku, przy jego stylu, gdyby to było np. na Phillip Island, opona zaczęła by się rozpadać z lewej strony."
 
Polub fanpage na Facebooku:
 
https://www.facebook.com/tymoteuszgawda/
 
Źródło: gpone.com 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz