Dorna, FIM, IRTA i MSMA uchwaliły w dniu 20 sierpnia, w Brnie następujące decyzje, oznaczające zmiany przepisów w sezonie 2017:
- Silniki i skrzynie biegów w Moto3, nie będą już sprzedawane zespołom, producenci będą je tylko wynajmować, natomiast nadal będą ich własnością, także po zakończonym sezonie.
- Każdy producent biorący udział w Moto3, będzie musiał zapewnić motocykle, części i wsparcie techniczne dla co najmniej 14 zawodników, jeśli zespoły wyrażą takie życzenie. Każdy producent musi udzielać motocykle co najmniej 6 zawodnikom, aby być uznawanym jako producent.
- Niezgodność wagi z minimalną poszczególnych motocykli będzie dodatkowo rozpatrywana, w przypadku, gdy w czasie incydentu wyścigowego, motocykl zostanie uszkodzony, co spowoduje np. utratę płynów, czy oderwanie owiewek.
- W związku, ze zmniejszeniem liczby dni testowych w Moto2 i Moto3, testy odbywane pomiędzy ostatnim Grand Prix, a końcem listopada nie będą wliczane, jako dni testowe, które są dostępne w ograniczonej ilości dla każdego kierowcy.
- Ze względów bezpieczeństwa, podczas wyścigów flag-to-flag, kierowcę w pit lane będzie mogło wspierać tylko czterech mechaników, którzy obowiązkowo będą musieli zakładać kaski, co dodatkowo umożliwi łatwą identyfikację wybranego personelu. Mechanik może pomóc zawodnikowi, wciskając sprzęgło. Zmiany biegu może dokonać jedynie kierowca, w innym przypadku zostanie automatycznie zdyskwalifikowany.
- Zespoły będą musiały używać mat antystatycznych i uziemienia w postaci pasków na nadgarstek, podczas przelewania paliwa.
- Wysokość kar, które są nakładane przez FIM może zostać zwiększona. W ten sposób będzie można uniknąć wysokich opłat zespołów, za możliwość zgłoszenia protestu. Zespół Sędziów Sportowych będzie zawsze do dyspozycji kierowców lub zespołów.
Polub fanpage na Facebooku:
https://www.facebook.com/tymoteuszgawda/
Źródło: motogp.com
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz