czwartek, 15 września 2016

MotoGP: Wypowiedź Kurta Trieba - twórcy silnika w motocyklu KTM

Kurt Trieb:

"   Staraliśmy się uniknąć błędów, jakie popełniliśmy przy starym projekcie w 2005 r. To był mocny silnik, jednak nie byliśmy w stanie pokazać swojego potencjału. Były pewne problemy, ale potem udało nam się zbudować pięć silników i ścigać, ale to było szalone! Teraz mamy prawdziwy plan rozwoju. Istnieje wiele korzyści z korzystania z silnika V4, to wydajność i niezawodność silnika. W MotoGP istnieje kilka ograniczeń co do możliwości budowy silnika. Np. maksymalna średnica zaworów wynosi 81 mm i nie ma sensu konstruować silnika, który będzie generować 20000 rpm, jeżeli rozmiary zaworów będą zbyt małe, żeby to osiągnąć. Naturalna maksymalna prędkość obrotowa silnika przy takich rozmiarach wynosi 16500-18000 rpm. Należy również postarać się o to, żeby charakterystyka mocy była dobra. Np. na torze Jerez w najwolniejszym zakręcie obroty spadają średnio do 5000 rpm, więc jeżeli twoja maksymalna moc wynosi np. 17500 rpm, to musisz dostosować wszystko tak, aby motocykl był uniwersalny i dobrze działał w każdym zakręcie. Nasz pierwszy silnik, 990 cc, działał tylko w zakresie powyżej 8000 rpm, poniżej nich było znacznie gorzej. Ducati ma najmocniejszy silnik, Yamaha nie jest tak mocna, a mimo to wygrywa wyścigi. Trzeba znaleźć odpowiedni kompromis, żeby być szybkim na każdym torze." 

Polub fanpage na Facebooku:


Źródło: gpone.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz