niedziela, 18 grudnia 2016

Moto2: Wywiad z Fabio Quartararo

Fabio, dlaczego podjąłeś decyzję, żeby przenieść się do klasy Moto2, po tak nieudanym sezonie w kategorii Moto3?

"   To było dla mnie bardzo ważne, aby zrobić to właśnie teraz, bo jestem już zbyt wysoki na motocykl Moto3. Mam 176 cm wzrostu. W sezonie 2016 urosłem o cztery centymetry. Miałem problemy z utrzymaniem odpowiedniej wagi. Poza tym miałem możliwość podpisania umowy z zespołem Sito Ponsa. Moim zdaniem to najlepszy zespół w klasie Moto2. Jestem bardzo szczęśliwy i już nie mogę się doczekać przyszłego sezonu."

Sezon 2016 w zespole Leopard był dla ciebie pełen wzlotów i upadków. Jakie były powody?

"   To był bardzo trudny sezon. Czasami gubiliśmy się w ustawieniach maszyny, co nie było zbyt dobre. Wiedziałem, że jestem szybki, gdy uda się ustawić poprawnie motocykl, tak jak w Mugello i Austrii."

Kiedy wchodziłeś do Mistrzostw Świata, byłeś dwukrotnym mistrzem CEV Moto3, oczekiwania wobec ciebie były ogromne. Czy spodziewałeś się większej ilości sukcesów w minionych dwóch sezonach?

"   Tak, na pewno. Zwłaszcza w tym roku, ale nie miałem zbyt dobrych wyników. W pierwszym wyścigu mieliśmy trochę pecha. I od tego się zaczęło. Poza tym, w moim pierwszym sezonie, media upatrzyły sobie, że będę następcą Marqueza. To sprawiło, że ciężko mi było się skoncentrować i mieć dobry wyścig, mimo że zawsze chciałem być w czołówce."

Nacisk na ciebie w sezonie 2017 powinien być niższy, ponieważ to bardzo trudna klasa dla debiutantów. Z drugiej strony, Alex Rins pokazał, że można szybko osiągnąć bardzo dobre wyniki.

"   Tak, oczywiście. Kategoria Moto2 jest bardzo trudna. Rozumiem to. Muszę iść krok po kroku i robić coraz większe postępy. Dla mnie szczególnie ważne jest to, żeby mieć dobre wrażenia z jazdy na motocyklu i uzbroić się w cierpliwość. W ostatnich latach, wielu zawodników w zespole Sito Ponsa radziło sobie świetnie. Choćby Pol Espargaro, Maverick Vinales czy Alex Rins. To dla mnie dobry znak, jednak muszę jeszcze poczekać i zrozumieć, jak będzie wyglądać mój styl jazdy w Moto2. Jestem bardzo szczęśliwy, że teraz będę jeździć na większej i mocniejszej maszynie, bo było mi naprawdę ciężko."

Sito Pons jest bardzo doświadczonym szefem zespołu. Możesz się od niego czegoś nauczyć?

"   Tak, jestem tego pewien. Mają bardzo dobrą organizację pracy zespołowej. To widać po ich kierowcach. Wystarczy spojrzeć na to, jak szybko rozwinęli się Pol, Maverick i Alex, aby przejść do klasy MotoGP. Dla mnie to dobra informacja, kiedy mój zespół jest dobrze przygotowany. Jeżeli nie miałbym możliwości przejścia do dobrego zespołu w Moto2, pozostałbym na kolejny sezon w klasie Moto3, ale nie mogłem przegapić takiej okazji. Mam dwuletni kontrakt. Jeżeli wszystko potoczy się tak jak trzeba, to mój sen o MotoGP się spełni. Jednak, aby tak się stało, muszę ciężko pracować."


Źródło: speedweek.com


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz