Michael, jak oceniasz sezon 2016?
" To był bardzo dobry rok. Początek był bardzo dobry i przekroczył moje oczekiwania, ponieważ zacząłem sezon od podium, jednak potem nieco straciłem tempo. Myślę, że mogło się to zdarzyć, bo przeciwnicy byli bardzo szybcy i być może za bardzo ich zlekceważyłem. Ogólnie było to dla mnie przydatne doświadczenie."
Jaki był najlepszy moment? A jaki najgorszy?
" Najlepszym momentem był wyścig w Aragonii, pierwszy w tym sezonie, byliśmy niespodziewanie bardzo szybcy i od razu zajęliśmy miejsce na podium. Chciałbym powiedzieć, że najgorszy był dla mnie wyścig na Imoli. Chciałem ukończyć wyścig na domowym torze na wysokim miejscu, a zakończył się on dla mnie wywrotką. Na Lausitzringu kiedy było sucho, byłem bardzo szybki, niestety w niedzielę padał deszcz, który uniemożliwił mi walkę o czołowe pozycje."
Co robisz w okresie przymusowej przerwy od wyścigów?
" Tęsknie za jazdą na torze, tym bardziej, że mistrzostwa w których startuje, miały w tym sezonie tylko osiem rund, a zatem był to bardzo krótki sezon. W tej chwili trenuję na siłowni oraz jeżdżę na motocrossie. Pomimo tego, że teoretycznie trwa odpoczynek, musimy ciężko pracować."
Teraz popatrzymy w przyszłość, na twój drugi sezon w klasie Superstock 1000. Czy wierzysz, że to będzie twój sezon?
" Na pewno będziemy dążyć w tym sezonie do tytułu mistrzowskiego. W pierwszym sezonie pracowaliśmy nad zdobyciem doświadczenia, teraz muszę uniknąć błędów z przeszłości, aby zwyciężyć. Chcę dać to Arubie i Ducati, ponieważ dali mi wielką szansę, za co bardzo im dziękuję."
Jak myślisz, co trzeba poprawić, żeby znaleźć się na szczycie?
" Moim zdaniem wszystko jest w mojej głowie. Do tego muszę ciężko pracować. Muszę być bardziej stały pod względem tempa w wyścigu, w poprzednim sezonie w kwalifikacjach byłem często znacznie szybszy niż w wyścigu, a to mogło decydować o tym, że sezon nie ułożył się lepiej."
Gdzie można poprawić motocykl Ducati?
" Ogólnie rzecz biorąc, jestem bardzo zadowolony z motocykla, więc nie muszą to być jakieś znaczące zmiany. Czekam na pierwsze testy, aby zobaczyć zmiany w motocyklu na kolejny sezon, ale nie spodziewam się rewolucji. Jestem podekscytowany ogromnym wsparciem, jakie otrzymujemy od Ducati."
W następnym sezonie twoim zespołowym kolegą będzie Mike Jones.
" Szczerze mówiąc, nie znam go i nie jestem zbyt dobrze poinformowany na jego temat, jednak w zeszłym sezonie moim dużym błędem było skupianie się na moim koledze z zespołu, a nie na sobie i w tym roku nie zamierzam popełnić już tego błędu."
Więc Mercado za wiele ci nie pomógł?
" Tati bardzo mi pomógł w przedsezonowych testach, ale różnimy się mocno fizycznie, więc zbytnie oglądanie się na niego, doprowadziło do wielu błędów."
Zmieńmy na chwilę temat, co myślisz o De Rosie, który zdobył tytuł w Superstockach 1000, a mimo ciężkiej pracy, nie może znaleźć miejsca w WSBK?
" Nie chcę nikogo oskarżać, ale myślę, że De Rosa był już nieco za stary na jazdę w Superstockach 1000 w sezonie 2016, więc podejrzewam, że to główny powód, dla którego ciężko mu było znaleźć motocykl w klasie Superbike. Dla kogoś w moim wieku, czy wieku Leandro, jest to łatwiejsze, bo zespoły liczą na to, że zawodnik z czasem będzie jeszcze szybszy, natomiast w przypadku De Rosy ciężko to powiedzieć. Nie umniejszam jednak jego talentu, myślę że jest w stanie pokazać wiele w klasie Superbike."
Chciałbyś jeździć w klasie Superbike w przyszłości?
" W tej chwili jest to trudne pytanie. W tej chwili myślę nad tym, żeby zdobyć tytuł w Superstockach 1000. To jest podstawowy cel do osiągnięcia, aby myśleć o jeździe w WSBK. Jeśli uda mi się zrealizować ten cel, możemy o tym porozmawiać, ale teraz jest jeszcze za wcześnie."
Polub fanpage na Facebooku
Źródło: gpone.com
Jaki był najlepszy moment? A jaki najgorszy?
" Najlepszym momentem był wyścig w Aragonii, pierwszy w tym sezonie, byliśmy niespodziewanie bardzo szybcy i od razu zajęliśmy miejsce na podium. Chciałbym powiedzieć, że najgorszy był dla mnie wyścig na Imoli. Chciałem ukończyć wyścig na domowym torze na wysokim miejscu, a zakończył się on dla mnie wywrotką. Na Lausitzringu kiedy było sucho, byłem bardzo szybki, niestety w niedzielę padał deszcz, który uniemożliwił mi walkę o czołowe pozycje."
Co robisz w okresie przymusowej przerwy od wyścigów?
" Tęsknie za jazdą na torze, tym bardziej, że mistrzostwa w których startuje, miały w tym sezonie tylko osiem rund, a zatem był to bardzo krótki sezon. W tej chwili trenuję na siłowni oraz jeżdżę na motocrossie. Pomimo tego, że teoretycznie trwa odpoczynek, musimy ciężko pracować."
Teraz popatrzymy w przyszłość, na twój drugi sezon w klasie Superstock 1000. Czy wierzysz, że to będzie twój sezon?
" Na pewno będziemy dążyć w tym sezonie do tytułu mistrzowskiego. W pierwszym sezonie pracowaliśmy nad zdobyciem doświadczenia, teraz muszę uniknąć błędów z przeszłości, aby zwyciężyć. Chcę dać to Arubie i Ducati, ponieważ dali mi wielką szansę, za co bardzo im dziękuję."
Jak myślisz, co trzeba poprawić, żeby znaleźć się na szczycie?
" Moim zdaniem wszystko jest w mojej głowie. Do tego muszę ciężko pracować. Muszę być bardziej stały pod względem tempa w wyścigu, w poprzednim sezonie w kwalifikacjach byłem często znacznie szybszy niż w wyścigu, a to mogło decydować o tym, że sezon nie ułożył się lepiej."
Gdzie można poprawić motocykl Ducati?
" Ogólnie rzecz biorąc, jestem bardzo zadowolony z motocykla, więc nie muszą to być jakieś znaczące zmiany. Czekam na pierwsze testy, aby zobaczyć zmiany w motocyklu na kolejny sezon, ale nie spodziewam się rewolucji. Jestem podekscytowany ogromnym wsparciem, jakie otrzymujemy od Ducati."
W następnym sezonie twoim zespołowym kolegą będzie Mike Jones.
" Szczerze mówiąc, nie znam go i nie jestem zbyt dobrze poinformowany na jego temat, jednak w zeszłym sezonie moim dużym błędem było skupianie się na moim koledze z zespołu, a nie na sobie i w tym roku nie zamierzam popełnić już tego błędu."
Więc Mercado za wiele ci nie pomógł?
" Tati bardzo mi pomógł w przedsezonowych testach, ale różnimy się mocno fizycznie, więc zbytnie oglądanie się na niego, doprowadziło do wielu błędów."
Zmieńmy na chwilę temat, co myślisz o De Rosie, który zdobył tytuł w Superstockach 1000, a mimo ciężkiej pracy, nie może znaleźć miejsca w WSBK?
" Nie chcę nikogo oskarżać, ale myślę, że De Rosa był już nieco za stary na jazdę w Superstockach 1000 w sezonie 2016, więc podejrzewam, że to główny powód, dla którego ciężko mu było znaleźć motocykl w klasie Superbike. Dla kogoś w moim wieku, czy wieku Leandro, jest to łatwiejsze, bo zespoły liczą na to, że zawodnik z czasem będzie jeszcze szybszy, natomiast w przypadku De Rosy ciężko to powiedzieć. Nie umniejszam jednak jego talentu, myślę że jest w stanie pokazać wiele w klasie Superbike."
Chciałbyś jeździć w klasie Superbike w przyszłości?
" W tej chwili jest to trudne pytanie. W tej chwili myślę nad tym, żeby zdobyć tytuł w Superstockach 1000. To jest podstawowy cel do osiągnięcia, aby myśleć o jeździe w WSBK. Jeśli uda mi się zrealizować ten cel, możemy o tym porozmawiać, ale teraz jest jeszcze za wcześnie."
Polub fanpage na Facebooku
Źródło: gpone.com
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz