środa, 28 grudnia 2016

WSS: Wywiad z Alessandro Zaccone

Ostatni sezon chyba możesz zaliczyć do udanych?

"   Moim zdaniem był bardzo dobry, choć w drugiej połowie sezonu miałem trochę pecha i nie byłem w stanie walczyć o najwyższe miejsca, podobnie jak w Misano, gdy problem techniczny zmusił mnie do wycofania się z wyścigu. Muszę jednak podziękować zespołowi Pucetti, za to, że dali mi szansę. Dzięki nim, inne zespoły poważniej na mnie patrzą."

W przyszłym roku będziesz jeździć w fabrycznym zespole MV Agusty. To zespół, któy co roku ma wysokie aspiracje...

"   Szczerze mówiąc, nie oczekiwałem, że będę rozmawiać z MV Agustą, biorąc pod uwagę fakt, że test odbył się miesiąc temu, a przez długi czas nikt się ze mną nie kontaktował. W ostatnich tygodniach dowiedziałem się jednak, że są bardzo zadowoleni z moich wyników osiągniętych na testach i podpisaliśmy umowę, z której jestem bardzo zadowolony."

Mówi się o tym, że motocykl MV Agusty jest najbardziej wyścigowym ze wszystkich w klasie Supersport. Czy możesz to potwierdzić po pierwszym teście?

"   Potwierdzam! Motocykl jest fantastyczny. To jeden z nielicznych motocykli z silnikiem o pojemności 600cc, który ma elektroniczną przepustnicę, co pozwala w pełni ją wykorzystać, a także dostosować ją elektronicznie. Motocykl jest bardziej sztywny i węższy od innych, tak więc można powiedzieć, że powstał specjalnie na tory wyścigowe."

Wadą motocykla F3 jest niższa prędkość maksymalna od innych motocykli, co o tym sądzisz?

"   Silnik bardzo mi się podoba. Braku mocy nie odczułem, ale potrzebuje kolejnych testów, aby wyrazić swoje zdanie na ten temat. Potencjał motocykla z pewnością jest bardzo wysoki."

W 2017 r. wystartujesz tylko w europejskiej części mistrzostw Supersport. Czy nie żal ci, że nie wystartujesz w całych mistrzostwach?

"   Miesiąc temu nie miałem żadnej posady na ten sezon, więc i tak jest dobrze. Ten wybór jest dla mnie istotny ze względu na to, że pierwotnie Patrick Jacobsen miał być jedynym zawodnikiem MV Agusty w przyszłym sezonie, ale ze względu na doskonałe wyniki testu, zespół postanowił dać mi szansę i bardzo za to dziękuje."

Nie zmienia to mistrzostw, ale może zmienić cel.

"   Powiedzmy, że zaczynamy z innym nastawieniem. Naszym celem jest zwycięstwo w Pucharze Europy Supersport. Jednak najważniejsze będzie to, żeby we wszystkich wyścigach, w których pojawimy się na starcie, być w czołówce."

Biorąc pod uwagę twój młody wiek, w jaki sposób chcesz się poprawić?

"   Wiele rzeczy, takich jak strategia w wyścigu, człowiek uczy się wraz z doświadczeniem i wiekiem. Myślę, że doświadczenie Kenana Sofuoglu było w tym sezonie kluczowe dla losów mistrzowskiego tytułu. Klasa Supersport to zupełnie inny świat w porównaniu do tego, gdzie ścigałem się w przeszłości, więc mogę się wiele nauczyć. Byłem bardzo zaskoczony, jak dobrze sobie tutaj poradziłem już podczas pierwszej rundy na piątkowych treningach, będąc w stanie jechać z podobnymi czasami jak czołówka tej klasy."

W swojej krótkiej karierze zdążyłeś już przeskoczyć z motocykla Superstock 600 na Supersport. Czy kiedykolwiek myślałeś o jeździe w Superstockach 1000?

"   Tak, ale najpierw chciałbym zdobyć mistrzostwo na motocyklu o pojemności 600cc, potem będę chciał przesiąść się na większy motocykl."

W 2017 r. czeka cię walka z kolegą z twojego miasta, Michaelem Canducci.

"   To będzie wspaniałe! Jesteśmy przyjaciółmi, jednak będziemy jeździć na dwóch różnych motocyklach, więc wszystko może się wydarzyć. On jest bardzo dobrym zawodnikiem, a od tego sezonu będziemy ścigać się razem, jestem ciekaw kto wygra tą rywalizację."


Źródło: gpone.com




  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz