Komisja wyścigowa w dniu 15 grudnia 2016 r. podjęła następujące zmiany przepisów na sezon 2017:
Przepisy techniczne - MotoGP:
Automatyczne wykrywanie typów opon
We współpracy z Michelin oraz wszystkimi producentami w klasie MotoGP, stworzony zostanie nowy system, który będzie wykrywać jakie opony mają założone zawodnicy w swoich motocyklach, dzięki czemu informacja będzie mogła zostać przesłana do wszystkich zawodników, zespołów a także mediów. System będzie oparty na technologii bezprzewodowej. Informacje te będą przesyłane do elektroniki w motocyklach, a stamtąd zostaną przesłane do systemu zbierającego wszystkie informacje o tym, co dzieje się na torze.
Alokacja opon
Aby rozwiązać problem braku dostatecznej ilości opon, dla zawodników którzy przechodzą z części Q1 do Q2, będą mieli możliwość wyboru dodatkowej tylnej opony slick. Całkowita liczba dostępnych opon dla takich zawodników pozostanie niezmieniona.
Uzupełnienie - Alokacja opon
W informacji wydanej przez Komisję Wyścigową w dniu 2 grudnia, stwierdzono że maksymalna liczba opon na suchy i mokry tor pozostaje niezmieniona. To była pomyłka. Maksymalna liczba opon deszczowych została zmieniona na pięć przednich i sześć tylnych, przy czym dyrektor wyścigu może pozwolić na użycie dodatkowej przedniej i tylnej mieszanki w wyścigu, w przypadku gdy wszystkie treningi i sesje kwalifikacyjne odbywały się na mokrym torze.
Źródło: motogp.com
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz