niedziela, 25 grudnia 2016

MotoGP: Wywiad z Michele Pirro

Jak oceniasz sezon 2016?

"   Myślę, że na 7,5-8 w skali do 10. Jeździłem w tym sezonie na różnych motocyklach, takich jak GP14 czy GP16. Jedynym minusem jest to, co się stało w mistrzostwach Włoch, gdzie mimo tego, że byłem bezkonkurencyjny, nie zdobyłem tytułu mistrzowskiego.

Lorenzo powiedział, że uśmiechnął się po przetestowaniu Ducati. 

"   Jorge przyszedł do Ducati we właściwym czasie, trzy lata temu sytuacja byłaby inna. Teraz motocykl jest na dobrym poziomie, nie mamy w tej chwili tak dużo do pracy. W zasadzie myślę, że motocykl jest dobry mimo kilku wad, które trzeba jeszcze poprawić."

Ciabatti powiedział, że motocykl nadal jest wymagający z fizycznego punktu widzenia.

"   Dokładnie. Gdy wchodzimy w zakręt, trzeba zużywać trochę za dużo siły fizycznej. Staramy się nad tym pracować. W dniu 24 stycznia będziemy na torze Sepang w celu oceny postępów, które zrobiliśmy przez zimę."

Jak motocykl prowadzi się bez skrzydeł?

"   Ciężko je porównać, ponieważ jechałem na motocyklu ze skrzydłami z innymi ustawieniami motocykla. Pracowaliśmy nad skrzydłami półtora roku i teraz naszym zadaniem jest nie stracić tej przewagi. Na pewno sprawia to, że Ducati jest jeszcze bardziej cięższe od strony fizycznej, więc może oznaczać to, że różnica jest w setupie motocykla."

Mówiłeś, że Lorenzo przyszedł we właściwym momencie do Ducati. Myślisz, że zdobędzie tytuł?

"   Myślę, że możemy się liczyć w mistrzostwach. Wygrać nie będzie łatwo, ale zaczynamy na takich samych warunkach co wielu naszych rywali. Jestem przekonany, że oprócz Lorenzo, także Dovizioso i Petrucci będą konkurencyjni. Tworzymy motocykl, który odpowiada każdemu, niezależnie od stylu jazdy."

W 2017 r. będziemy cię widzieć w Mistrzostwach Włoch?

"   Spodziewam się dzikiej karty w MotoGP, 3-4 razy w ciągu sezonu, natomiast nadal rozważamy, czy pojadę w Mistrzostwach Włoch, ponieważ priorytetem są dla mnie testy w MotoGP. Mistrzostwa Włoch są dla mnie bardzo ważne, bo dzięki nim, mogę trochę potrenować i szybko pojeździć. W najbliższych tygodniach będziemy więcej wiedzieć."

Myślisz, że zobaczymy Chaza Daviesa w MotoGP?

"   Jestem bardzo ciekawy i chciałbym zobaczyć go w akcji. Często się pyta o MotoGP i opony Michelin. Jest bardzo szybki na Ducati Panigale, więc zasługuje na to, aby dać mu taką szansę."


Źródło: gpone.com
 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz