Podczas spotkania w Madrycie, dnia 2 grudnia 2016 r., komisja wyścigowa podjęła następujące decyzje, obowiązujące od sezonu 2017:
Regulacje techniczne:
Kamery - Moto2 i Moto3:
W chwili obecnej, sześciu najlepszych zawodników klas Moto2 i Moto3, zobowiązanych jest do używania kamer onboard na swoich motocyklach. To powoduje dodatkowy balast dla tych zawodników, więc może to być dla nich niekorzystne. W tym celu inne zespoły będą miały obowiązek montowania odpowiednich balastów zamiast kamer w tym samym miejscu. W klasie Moto3 limit minimalnej wagi nie zostanie podniesiony, ale w kategorii Moto2 zostanie on zwiększony o 2kg do 217kg.
Alokacja opon w MotoGP:
Po konsultacji z Komisją Bezpieczeństwa, a także firmą Michelin, alokacja opon zostanie zmieniona. Opony przejściowe zostaną wycofane z użytku. Maksymalna ilość opon na suchy i mokry tor dla każdego zawodnika pozostaje niezmieniona, ale zawodnicy będą mieć do dyspozycji dodatkową specyfikację przednich i tylnych opon na suchy tor.
Regulamin Sportowy:
Testy w Moto2 i Moto3:
Regulamin odnośnie ograniczenia liczby dni testowych został skorygowany i w tej chwili odnosi się jedynie do zawodników zakontraktowanych przez zespoły. Zespoły będą mogły testować z każdym zawodnikiem, na dowolnym torze przez dziesięć dni w ciągu sezonu, w tę liczbę nie wliczają się oficjalne testy, a także testy po zakończeniu sezonu w listopadzie.
Procedura startowa:
Każdy zawodnik, który podczas okrążenia rozgrzewkowego zostanie wyprzedzony przez samochód bezpieczeństwa, musi zjechać do pit lane i rozpocząć wyścig startując z pit lane.
Przekroczenie prędkości w pit lane:
Ponieważ wielu zawodników wielokrotnie podczas tego samego weekendu przekraczało prędkość w boksach, komisja wyścigowa uznała, że mandat w wysokości 150 euro nie jest odstraszająca. Od tej pory, zawodnicy będą karani mandatami w wysokości 200 euro, przy czym w przypadku powtarzania się takich zdarzeń, kary mogą ulec zwiększeniu.
Restart wyścigu:
Przepisy zostały zmienione w ten sposób, że jeśli wyścig zostanie przerwany po mniej niż trzech okrążeniach, wtedy w restarcie mogą wziąć udział wszyscy zawodnicy, niezależnie od tego, czy wyjechali na okrążenie zapoznawcze czy rozgrzewkowe w trakcie pierwszego startu.
Oficjele:
Od tej pory, dyrektor zawodów oraz lekarz zawodów muszą posiadać superlicencję FIM.
Bezpieczeństwo na torze:
W reakcji na ostatnie incydenty, wirażowi nie będą już dopuszczeni do samowolnych wejść na tor w celu czyszczenia toru bez zezwolenia dyrektora wyścigu i urzędnika ds. bezpieczeństwa.
Sprawy dyscyplinarne:
Funkcje dyrekcji wyścigowej oraz sędziów pozostaną niezmienione. Zmiana polega na utworzeniu stanowisk dla sędziów, którzy będą rozpatrywać sprawy w drugiej instancji, gdy zespoły nie będą zgadzać się z werdyktami sędziów. Oznacza to, że wszystkie decyzje, będą mogły być podjęte podczas weekendu wyścigowego, a nie w Sądzie Apelacyjnym FIM, który nie uczestniczył w rundach i miał cztery dni na podjęcie decyzji.
Medical Code:
Wprowadzono zmiany do kodeksu medycznego FIM. Lekarz zawodów będzie ponosić większą odpowiedzialność za to, że obiekty medyczne na terenie toru są w stanie zapewnić zawodnikom należytą opiekę medyczną. Od tej pory zawodnicy będą mieli również prawo zakazu informowania mediów o ich stanie zdrowia, personel medyczny lub ktokolwiek inny bez upoważnienia zawodnika nie będzie mógł przekazać żadnych informacji, z wyjątkiem najbliższych krewnych. Zawodnicy od tej pory będą mieli obowiązek informowania lekarzy o kontuzjach odniesionych podczas weekendów wyścigowych bądź jakichkolwiek aktywności niezwiązanych z rundą mistrzostw świata, co może mieć wpływ na jazdę zawodnika podczas weekendu wyścigowego.
Źródło: motogp.com
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz