sobota, 17 grudnia 2016

Moto3: Wywiad z Maxem Biaggim

Dlaczego wpadłeś na pomysł założenia zespołu?

"   W ubiegłym roku nadal się ścigałem mając 44 lata i po dwudziestu latach pracy jako profesjonalny zawodnik postanowiłem, że teraz chcę mieć swój własny zespół, a nie pracować w czyimś."

Wiele mówiono o tym, że znajdziesz się obok Lorenzo w Aprilii...

"   Miałem propozycję z Ducati, jednak mimo to chciałem stworzyć swój własny zespół, na własnych zasadach. Wolę mieć swój skromny zespół. Chcę dać szansę młodym talentom. które nie miały jeszcze okazji do zaprezentowania swojego talentu, albo jeszcze nie rozwinęli się aż tak bardzo. Widzę siebie, w tym, co robię."

Jak doszło do współpracy z Mahindrą?

"   Staraliśmy się o nią nawzajem, miałem ambicję, żeby stworzyć zespół, a oni szukali kogoś, kto swoją twarzą mógłby promować zespół. Tak to się zaczęło, zaczynamy od Mistrzostw Włoch, ale mamy ambicje na to, aby znaleźć się w Mistrzostwach Świata."

Kiedy?

"   Myślę, że w 2018 roku, jednak chciałbym uniknąć żadnych wpadek, dlatego będziemy starannie się przygotowywać, krok po kroku."

Dlaczego wybraliście Mistrzostwa Włoch, mimo że seria FIM CEV Repsol jest znacznie mocniej obsadzona?

"   Fakt, że jest tam większa konkurencja, ale jestem Włochem, więc łatwiej było mi pozostać we Włoszech. Gdy jesteś w Hiszpanii, wszystko jest bardziej skomplikowane, bo nie jesteś w domu. Latwiej jest stamtąd odejść do mistrzostw świata, ale planujemy, że pojedziemy w czterech weekendach tej serii, aby zapoznać się z szybszymi zawodnikami."

Będziecie testować na hiszpańskich torach...

"   Nie przywiązuje większej uwagi do kosztów, ale opłaty na hiszpańskich torach są bardziej sprzyjające. Warunki pogodowe również są tam lepsze. To może wydawać się sprzeczne, bo to duże wydatki, a żadni rywale z Mistrzostw Włoch tego nie robią, ale chcemy dać naszym zawodnikom wszystko co najlepsze."

Mówiłeś o mistrzostwach świata w 2018 r., czy jest szansa na to, że w przyszłości twój zespół pojawi się również w klasach Moto2 i MotoGP?

"   Na pewno mamy wielkie ambicje, ale na razie jest to nierealne. ( śmiech)."

Teraz ponownie będziesz rywalizować z Valentino...

"   Tutaj też ma przewagę, bo zaczął znacznie wcześniej ode mnie i nie popełnił żadnego falstartu ( śmiech). Myślę, że to wyjątkowy projekt, ponieważ zamierzamy dać wsparcie dwóm zawodnikom, to wystarczy, aby uczynić z nich profesjonalnych kierowców."

Widzisz siebie w roli nauczyciela?

"   Kiedy odbyłem z nimi pierwsze testy, moją rolą było rozmawiać z nimi, dowiedzieć się jakie mają problemy techniczne i pomóc im je zinterpretować. Kiedy będą już bardziej obeznani, moja rola trochę się zmieni i przede wszystkim będę im dawać ważne wskazówki. Chciałbym przekazać im swoje doświadczenie."

Masz jakiś pomysł na założenie prawdziwej szkoły w przyszłości?

"   Raczej nie. Pierwszym etapem selekcji będą dla nas Mistrzostwa Włoch, tu będziemy wybierać zawodników, którzy przejdą do Mistrzostw Świata."

Jak wybraliście Del Bianco i Baldiniego?

"   Alessandro poznałem podczas wyścigu Supermoto, a potem widziałem go w wyścigu na torze Mugello. Davide nie znałem zbyt dobrze, jednak zrobił na mnie wrażenie swoją szybką jazdą na mokrym torze."

Zespół będzie twoim jedynym zajęciem w 2017 r.?

"   Nie, nadal będę ekspertem w telewizji Mediaset podczas wyścigów Superbike."

Co sądzisz o nowym regulaminie, polegającym  na zmianie pól startowych w wyścigu nr 2?

"   Dla kierowców to nie jest zbyt dobre, ale widzom z pewnością się spodoba."

Rea znów będzie bezkonkurencyjny?

"   Nie ma mowy, myślę że Davies na Ducati powalczy z nim o tytuł mistrzowski. Ducati od połowy sezonu jest najlepszym motocyklem w stawce. Dodatkowo, regulamin zmienił się na ich korzyść. Melandri będzie mieć wielką szansę na to, żeby zdobyć tytuł mistrzowski, zobaczymy czy ją wykorzysta."

Teraz o MotoGP, rozmawiałeś z Jorge o testach na Ducati?

"   Tak, okazało się, że jest pewny siebie i bardzo zadowolony przed przerwą zimową."

Myślisz, że opuszczenie Yamahy było słuszną decyzją?

"   Rozmawialiśmy o tym już w zeszłym roku i myślę, że zrobił dobrze. Potem Ducati stwierdziło, że zrobi wszystko, żeby dać Jorge motocykl, na którym będzie w stanie wygrywać i zdobyć tytuł mistrzowski."

Ostatnie pytanie: czy skusiłbyś się na przejażdżkę motocyklem Mahindry w Moto3?

"   W tej chwili nie mam takich planów, chyba że zostanę poproszony przez zawodników, żeby sprawdzić co się dzieje. (śmiech)."

Polub fanpage na Facebooku

Źródło: gpone.com





   

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz