czwartek, 22 grudnia 2016

MotoGP: Wywiad z Danilo Petruccim

Co chciałbyś znaleźć pod choinką?

"   Szczerze mówiąc, teraz już chyba trochę za późno na pisanie listów. Myślę, że Ducati dało mi już piękny prezent, jakim jest motocykl GP17. Kupiłem motocykl enduro, ale nie sądzę, że dotrze na Boże Narodzenie."

Iannone dostał 1299...

"   Ja nawet nie mam odpowiedniego prawa jazdy, żeby jeździć po ulicy tym motocyklem. A 1299 jest dobry, żeby trzymać go w salonie, bo to dzieło sztuki."

W 2016 pogoda miała ogromny wpływ na wyniki. Czemu nie byłeś tak konkurencyjny jak w sezonie 2015?

"   W Assen byłem w czołówce, ale potem zepsuł mi się motocykl, co było dla mnie wielkim rozczarowaniem. W Niemczech miałem takie same tempo jak Rossi, ale się przewróciłem. W Malezji nie mogłem znaleźć odpowiedniego zaufania do przodu motocykla. Myślę, że na wyniki wpłynął fakt jazdy na satelickim motocyklu, pod koniec sezonu nie byliśmy nawet blisko czołówki. Wtedy na to wszystko wpływ miała również dyskusja na temat fabrycznego motocykla."

Dla GP17 zdawałeś się zrobić wszystko, tak jak Scott Redding...

"   Ja go nie znam, ale dla mnie to była okazja do wykorzystania. Mój sezon rozpoczął się w Le Mans, chciałem jedynie pokazać się dobrze po kontuzji na początku sezonu. GP17 był jedynym celem, który był w moim zasięgu."

Wypadek na torze Phillip Island zmienił ten sezon?

"   Myślę, że straciłem wtedy nadzieję, że znajdę się w przyszłym sezonie w fabrycznym zespole, ponieważ byłem wyeliminowany z gry przez kontuzję ręki. Musiałem się wtedy mocno uspokoić, jednak teraz jestem bardziej spokojny, niż kiedykolwiek wcześniej."

Jakiś czas temu powiedziałeś, że musiałeś się zmagać z wieloma problemami w sezonie 2016...

"   Miałem na myśli fakt, że straciłem zaufanie do motocykla jak i opon po mojej wywrotce. W rzeczywistości nie miałem pewności, co jest mi potrzebne, żeby ścigać się na oponach Michelin. Dodatkowo musiałem się ścigać z moim zespołowym kolegą, to nie było przyjemne, bo miałem unikać ryzyka."

Szedłeś łeb w łeb ze Scottem Reddingiem. Nowym wyzwaniem jest dla ciebie model GP17. Czy myślisz, że jesteś w stanie zawstydzić Jorge lub Doviego?

"   Przede wszystkim chciałbym powrócić do walki z tymi zawodnikami, którzy mają do swojej dyspozycji fabryczne motocykle. Chciałbym wiele się nauczyć, czerpiąc z doświadczenia Jorge i Doviego. Jeżeli będę blisko nich, to już będzie świetne miejsce na początku sezonu. Lorenzo wygrał kilka tytułów mistrza świata, więc z pewnością nie będzie łatwo ukończyć wyścig przed nim."

Jaki będzie klimat w twoim zespole w przyszłym sezonie po walce ze Scottem?

"   Szczerze mówiąc, nigdy nad tym nie myślałem. Jego kolega jest pierwszy przeciwnikiem, który ma nowszy motocykl i powinien być od niego szybszy. Moim celem nie jest być szybszym od Reddinga, ale utrzymywać się na zbliżonym poziomie do Dovizioso i Lorenzo."

Ciabatti powiedział, że opony są coraz lepsze.

"   Myślę, że zmieniły się one w trakcie sezonu. Wierzę, że zdobywanie doświadczeń przez Michelin pozwoliło im na dobranie najskuteczniejszych typów opon na kolejny sezon. Może być lepiej, choć od początku jestem dość szybki."

Czy Ducati jest w stanie zdobyć tytuł w sezonie 2017, czy Honda i Yamaha nadal mają coś, co zapewnia im krok przewagi?

"   Ducati skupiło się szczególnie nad tym, aby Jorge był w stanie zdobyć tytuł. Nie wiem co nas czeka w przyszłym sezonie, ale myślę, że możemy otrzymać motocykl na którym można zdobyć tytuł mistrza świata."


Źródło: gpone.com

    


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz