Przepisy techniczne - wszystkie klasy:
Aerodynamiczne skrzydła będą zakazane we wszystkich klasach od sezonu 2017. Części wystające z owiewek lub nadwozia motocykla ( skrzydła, płetwy, wybrzuszenia), które mogą zakłócać efekt aerodynamiczny ( wytwarzanie docisku, zakłócanie strumienia powietrza w tunelu aerodynamicznym), będą zakazane. Dyrektor Techniczny będzie jedyną upoważnioną osobą do sprawdzania legalności rozwiązań w motocyklach. Aby uniknąć sytuacji, że owiewki będą konstruowane w kształcie skrzydeł, co może nieść ze sobą nieprzewidziane skutki, przednie owiewki motocykla nie będą mogły wystawać więcej, niż 150mm w linii pionowej od przedniego koła ( w tej chwili wszystkie motocykle spełniają ten warunek).
Dzikie karty - Moto3:
W 2017 roku, wszystkie silniki będą tylko wynajmowane przez producentów zespołom, a nie jak do tej pory sprzedawane. Aby jednak zachować możliwość przyznawania dzikich kart, przepisy umożliwią to, ale zespół będzie musiał otrzymać zgodę od producenta silnika i używać homologowanych map ECU. Aby umożliwić jazdę zawodnikom, którzy korzystają z maszyn innych, niż te, które uczestniczą w Mistrzostwach Świata, zespoły będą mogły korzystać również z silników homologowanych w Mistrzostwach Świata Juniorów CEV. Silniki te muszą być zgodne, jeśli chodzi o ich specyfikację z tymi używanymi w Mistrzostwach Świata Moto3, także spełniać wymagania ECU.
Polub fanpage na Facebooku:
Źródło: motogp.com
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz