Opowiedz nam o stanie mistrzostw MotoGP?
" Jestem absolutnie pewien, że to najlepszy moment w historii MotoGP, jeśli chodzi o walkę na torze, ekspozycję medialną, transmisję telewizyjną jak i liczbę kibiców na trybunach i przed telewizorami. Jest to również wynik prac prowadzonych wspólnie z FIM i MSMA. W rzeczywistości wszystkie działania, które wprowadziliśmy w celu stworzenia mistrzostw bardziej atrakcyjnymi, konkurencyjnymi i zrównoważonymi opłaciły się. W przyszłym roku dzięki KTM-owi może być jeszcze lepiej."
Możesz nam wyjaśnić, co się stanie w 2017 roku?
" Prywatne zespoły miały obawy, więc jestem szczęśliwy, że udało nam się znaleźć rozwiązanie, dzięki któremu mamy wśród nich poparcie. W przyszłym roku wsparcie tych zespołów wzrośnie o 100% w porównaniu z tym sezonem. Liczba motocykli na starcie będzie ograniczona do 24, a obecne prywatne zespoły, będą mieć zarezerwowane miejsca w MotoGP. Otrzymają one dwa miliony euro bonusu na zakup motocykli. Ponadto, każdy z producentów, który udostępni swoje motocykle prywatnym zespołom, również otrzyma bonus. Mamy nadzieję, że nasze działania spowodują większą stabilność, konkurencyjność i jescze większe show. To nie tylko wsparcie ekonomiczne, ale i gwarancja miejsca przez pięć lat dla prywatnych zespołów. Mamy jeszcze jedno wolne miejsce, do którego pierwszeństwo ma Lucio Cechinello, jeżeli zdecyduję się wystawić drugiego kierowcę."
Jak ważny jest dla was rynek azjatycki, patrząc na kalendarz MotoGP?
" Jest bardzo ważny dla nas i dla producentów, ponieważ są to kraje, w których sprzedają najwięcej motocykli. Mamy tor w Tajlandii, na którym odbywają się mistrzostwa WSBK, pracujemy nad tym, aby w niedalekiej przyszłości zagościło tam MotoGP. Myślimy również nad Indonezją."
Jaka jest sytuacja w Indonezji?
" Mamy już umowę z rządem, problemem jest to, że nie mamy w tej chwili żadnego toru, który by spełniał odpowiednie kryteria. Władze toru Sentul nie wysłały jeszcze dokładnego planu, co zamierzają zrobić. Uważamy, że powrót na ten tor może być bardzo trudny. Oczekujemy również na inne projekty. To jasne, że rząd Indonezji ma w tym interes, żeby gościć u siebie rundę MotoGP, ale musimy mieć gdzie się ścigać. Nie zrobimy tam wyścigu, dopóki nie będzie tam toru, który będzie spełniał wymogi bezpieczeństwa. Musi być w 100% bezpiecznie."
Co myślisz o azjatyckich zawodnikach? Valentino Rossi był pod wrażeniem 17-letniego Galanga Hendra Pratama podczas pierwszej edycji obozu na ranczo. Indonezyjscy zawodnicy Andi Izdihar i Gerry Salim dobrze się prezentują w serii Shell Advance Asia Talent, Izdihar ściga się również w Europie, a japończycy Toba i Sasaki dobrze się prezentują w juniorskich mistrzostwach świata i Red Bull Rookies Cup?
" Tak, to jest system, który działa bardzo dobrze i jesteśmy zadowoleni ze świetnej roboty za sprawą azjatyckiego pucharu Shella, Kaito Toba i Ayumu Sasaki to bardzo dobry zawodnicy mistrzostw CEV i Red Bull Rookies Cup. To dwie bardzo ważne serie, dzięki którym zawodnicy zbierają cenne doświadczenie. Czekamy już na kolejną edycję. Nabór do pucharu Shella rozpoczął się w połowie lipca, a zakończył 21 sierpnia. Zawodnicy zostaną wytypowani 25 i 26 pździernika na torze kartingowym w Sepang."
Jak długo Valentino Rossi będzie w MotoGP?
" On jest fantastycznym kierowcą, zawsze jest w czołówce. Myślę, że zostanie tutaj tak długo, jak będzie sprawiało mu to przyjemność, a potem myślę, że w taki czy inny sposób pozostanie przy wyścigach. Ma zespół w Moto3 i akademię, to są wielkie projekty."
Polub fanpage na Facebooku:
Źródło: bikesportnews.com
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz