czwartek, 1 grudnia 2016

MotoGP: Wywiad z Jorge Lorenzo

Przez ostatnie cztery lata zebrałeś wiele różnych pamiątek po kierowcach. Czy wśród nich znajduje się coś o szczególnej wartości dla ciebie?

"   Z pewnością kask Ayrtona Senny, który był wyjątkową osobą. Oczywiście, ważna jest dla mnie moja Yamaha M1, na której zdobyłem trzy tytuły mistrza świata w MotoGP."

W ostatni weekend byłeś na wyścigu F1 w Abu Zabi. Do których zawodników w MotoGP, można porównać Rosberga, Hamiltona, Vettela czy Verstappena?

"   Trudno powiedzieć. Hamilton jest jak Marquez, szybki i wybuchowy. Ze względu na młody wiek Vinalesa, myślę że mogę go porównać do Verstappena, a także Alonso. Valentino jest podobny do Schumachera."

Próbowałeś już jeździć bolidem Formuły 1. Czy odczucia były takie same, jak pierwszy raz wsiadłeś na motocykl MotoGP?

"   To był fantastyczny dzień w mojej karierze, zarówno kiedy pierwszy raz jechałem bolidem F1 jak i na motocyklu MotoGP. Bolid Mercedesa jest naprawdę imponujący."

Byłeś bardziej zaskoczony przy pierwszym teście z Ducati czy z Yamahą?

"   Nie można porównywać tych motocykli, bo są zupełnie inne. Ducati to wyjątkowa marka, która ma wielu fanów na całym świecie, podobnie jak Ferrari w F1."

Co było pierwszą rzeczą, którą pomyślałeś po pierwszym zejściu z Ducati GP16?

"   Nie mogę powiedzieć zbyt wiele. Powiem tylko, że miałem duży uśmiech pod kaskiem."

Czy uważasz, że Ducati to motocykl z potencjałem na mistrzostwo?

"   Podjąłem to wyzwanie, aby zdobyć tytuł i zrobię wszystko, żeby zwyciężyć. Motocykl mocno się zmieni, będą pozytywne i negatywne aspekty tych zmian, zobaczymy co się stanie w przyszłości."

Vinales zaskoczył w pierwszym teście w Walencji. Czy uważasz,że Valentino znajdzie się w trudniejszej sytuacji, niż wtedy kiedy jeździliście razem w jednym zespole?

"   Nie wiem, jak będą układać się relację pomiędzy nimi, ale wiem na pewno, że nie będzie łatwo pokonać Mavericka. Jednak Rossi na pewno się nie podda. Kiedy przychodziłem do Yamahy, Vale był w szczytowej formie, teraz też jest konkurencyjny i myślę, że Maverick też nie będzie miał łatwego życia."

Marquez pozostaje faworytem. Czy Vinales będzie liczyć się w walce o tytuł, czy może jednak Rossi?

"   Marc ma wszystko czego potrzeba, żeby ponownie zostać mistrzem. Vinales pokazał, że potrafi wygrywać na Suzuki, a teraz będzie jeździć na Yamasze. Jedno to być szybkim w kwalifikacjach na jedno kółko, a co innego przejechać cały wyścig. Jestem przekonany, że Valentino będzie konkurencyjny, jak i ja na Ducati."

Niedawno opublikowałeś zdjęcia swojego Porsche i Ferrari. Które wolisz?

"   Poza Ferrari mam też Lamborghini. W tym tygodniu używam jednak BMW i Audi."

Kto jest twoim idolem w wyścigach na czterech kołach?

"   Senna, Schumacher, Hakkinen w latach rywalizacji z Ferrari. W wyścigach motocyklowych, jako dziecko zawsze lubiałem Biaggiego oraz Doohana."

Najlepszy wyścig MotoGP i F1, jaki pamiętasz?

"   W Formule 1, myślę że Jerez i kontakt Villeneuve'a z Schumacherem. W MotoGP było tyle świetnych wyścigów, że ciężko powiedzieć który był lepszy."


Źródło: gpone.com

 
 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz